Forfatter Emne: Højtaler i bagdør på 206  (Læst 5890 gange)

Lynet

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Højtaler i bagdør på 206
« Dato: 23. Juli 2009, 19:51 »
Er der nogen der ved om der er trukket ledninger til højtaler i bagdørerne på 206, og hvordan/hvormeget man skal have afmonteret.:)

RuneJDK

  • Gæst
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #1 Dato: 24. Juli 2009, 00:13 »
Der er sikkert ikke trukket nogle ledninger til døren. Men du kan hive gummi gennemføringen af i gennnemgangen til bagdøren.  er der mere end 4 ledninger er du heldig. ellers skal du bare trække ledningen fra stolpen bag fordøren og ud i bagdøren.

Lynet

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #2 Dato: 24. Juli 2009, 09:33 »
Okay, men der er 4 ledninger som går fra stolpen gennem gummiet til døren,og jeg mener kun er der skal bruges 2 til en højtaler så er spørgsmålet hvilken af disse 4 skal jeg bruge/føre videre.:)

RuneJDK

  • Gæst
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #3 Dato: 24. Juli 2009, 10:17 »
Det er ikke nogen af de 4. Dine højttalerledninger sidder sandsynligvis i stikket i stolpen. I min bil var + ledningen hvid og - var rød i passagersiden.
Fremgangsmåde: skru dørstikket af, fjern beklædningen i bilen bag stolpen (pas på den sidder godt fast og knækker nemt), fjern ringen på stolpe stikket, find højttalerstikkene, få nogle spadestik hos din lokale peugeotforhandler eller værksted, tag beklædningen af døren( ringen omkring håndtaget vippes af, fjern skruen i armlænet, arm til rudehejs trækkes af, beklædningen trækkes ud i bunden og beklædningen kan løftes op og af), træk ledning igennem gummigennemføringen, klem dine spadestik på ledningen og sæt dem de rigtige steder i multistikket.
Så er der klar til montering af højttaleren.

Lynet

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #4 Dato: 25. Juli 2009, 11:45 »
Hej Rune.
Jeg takkker, god weekend:)

max

  • Gæst
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #5 Dato: 25. Juli 2009, 14:31 »
Hejsa kloge mennesker.....

Jeg fandt lige denne tråd, og den omhandler samme problem som jeg har på min 306 stc. fra 1998, der vil jeg også gerne have lyd omme bagi, men er det samme fremgangsmåde?

lindenhoch

  • Gæst
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #6 Dato: 23. Februar 2011, 21:35 »
Citér
RuneJDK skrev:
Det er ikke nogen af de 4. Dine højttalerledninger sidder sandsynligvis i stikket i stolpen. I min bil var + ledningen hvid og - var rød i passagersiden.
Fremgangsmåde: skru dørstikket af, fjern beklædningen i bilen bag stolpen (pas på den sidder godt fast og knækker nemt), fjern ringen på stolpe stikket, find højttalerstikkene, få nogle spadestik hos din lokale peugeotforhandler eller værksted, tag beklædningen af døren( ringen omkring håndtaget vippes af, fjern skruen i armlænet, arm til rudehejs trækkes af, beklædningen trækkes ud i bunden og beklædningen kan løftes op og af), træk ledning igennem gummigennemføringen, klem dine spadestik på ledningen og sæt dem de rigtige steder i multistikket.
Så er der klar til montering af højttaleren.


Jeg er i gang med samme projekt, og opdagede at der kun var fire ledninger, som jeg antager er til centrallåsen. Men du mener, der er højttalerledninger inde i stolpen, eller er de allerede monteret i det store fede stik? Hvordan fjernes beklædningen på stolpen?

TYR_DK

  • Gæst
RE: 206 5 d
« Svar #7 Dato: 13. Marts 2011, 23:02 »
de skulle være i stolpen det var de på min model 2007 men du skal havde de små stik der skal side på stikket i stolpen jeg fik mine ved en citroen da begge er fransk

lindenhoch

  • Gæst
RE: Højtaler i bagdør på 206
« Svar #8 Dato: 17. Marts 2011, 05:11 »
Citér
TYR_DK skrev:
de skulle være i stolpen det var de på min model 2007 men du skal havde de små stik der skal side på stikket i stolpen jeg fik mine ved en citroen da begge er fransk


Yep, de var ganske rigtigt i stolpen. Det var dog et hyr at få beklædningen på stolpen af, og den virker ikke til at sidde helt ordentligt fast nu bagefter:-(. Var på Peugeot for at få stikkene til døren, rullede ind en fredag eftermiddag, "jo, dem har vi vist nogle af", jeg bad om et par ekstra hvis nu jeg tabte nogle. Det fik jeg, men desværre ingen mængderabat, 5,25 pr styk...og så viser det sig, det ikke er de rigtige. Nåmen højttalerne er kommet i alligevel, ledningerne blev "sat i spænd" i stikket i stedet. Så må det holde så længe det kan.

begynder de at skratte svinger jeg ind forbi Citroen og hører om de har nogle...de lyder til at have styr på Peugeot reservedele...