Forfatter Emne: Defekt horn på 307 st. car  (Læst 1876 gange)

kristofferkb

  • Gæst
Defekt horn på 307 st. car
« Dato: 21. Januar 2011, 14:21 »
Hej med jer,

Vores 307 st. car har holdt stille lidt over en uges tid her i vinterkulden, og pludselig virker hornet ikke da jeg skulle køre i den idag??

Er der nogen der har ideer til hvad det kan være? Jeg har tjekket sikring nr. 13 i motorrummet som er den til hornet, og den er ikke sprunget :(

Jeg ville gerne prøve at måle spænding på selve hornet for at se om det måske er selve hornet der er defekt, men ved ikke hvor hornet er monteret og hvordan man kommer til det?

På forhånd tak for svar :)

MVH
Kristoffer

olsenselv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Defekt horn på 307 st. car
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2011, 14:18 »
Hej dit horn sider i venstre inderskærm helt ude i fronten. ned på ryggen og afmonter de 3 clips så kan du se det, samt måle om der spænding.:D


MVH
Olsen

larsK

  • Gæst
RE: Defekt horn på 307 st. car
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2011, 14:27 »
endten er det selve hornet eller også så er det kontakten i rattet bag airbak,

kristofferkb

  • Gæst
RE: Defekt horn på 307 st. car
« Svar #3 Dato: 23. Januar 2011, 12:10 »
I skal have mange tak for jeres hjælp! Nu fik jeg lige afmonteret hornet her til formiddag og målt spænding på ledningen (mens konen trykkede på hornet :)

Og heldigvis kunne jeg på multimeteret se korrekt spænding hver gang hornet blev aktiveret, så jeg formoder jeg blot skal købe et nyt horn?

Er der nogen af der ved hvor jeg billigst køber sådan et horn (det er et Bosch der sad monteret), og evt. kender prisen hos Peugeot?

MVH
Kristoffer