Forfatter Emne: en succeshistorie :-)  (Læst 1497 gange)

hestetyv

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
en succeshistorie :-)
« Dato: 29. Januar 2011, 11:20 »
Jeg ved godt den måske ikke er direkte peugeot relateret, men så alligevel :) Jeg vil mene det er et aktuelt emne for mange peugeot ejere.

En lille succes historie fra Landberg.dk.

Jeg havde aftale med Landberg om at han skulle ordne min effektkurve, således den blev glattet ud og bilen fik en pænere kurve.

Jeg tog fri fra arbejde torsdag d 20/1. Havde aftalt med Thomas at være hos ham kl 11, så jeg kørte hjemme fra faaborg kl 8, da turen tager ca 3 timer. Jeg ved jeg kunne have valgt andre til opgaven end lige Landberg, men da jeg i forvejen har en god erfaring med hans arbejde, så valgte jeg ham igen.
Jeg kommer der op kl 11, og vi får bilen på felt. Bilen er en Peugeot 207 1,6 Hdi, 109hk og 240(260)nm som standard.
Den havde et ganske fint effekt resultat (se effektkurver i min profil), men kurven var hakket og ikke særlig fin. Så det skulle der jo gøre noget ved.
Thomas gik i gang med at pille ECU ud, men i samme øjeblik som han tog plastik kassen op som ECU sidder i, så sagde det ZAAP!
Det viste sig at den plastikkasse har gennemgående metalbolte, som altså var dem selve ECU var spændt ind på plastik kassen med. Den ene gennemgående bolt fik ramt pluspolen på batteriet i motorrummet. Den sidste mekaniker der har rodet i bilen, har fået drejet pluspolen så den ikke sad lige, men skråt imod ECU, og uheldet var derfor uundgåeligt, især fordi vi ikke var klar over at man havde sat gennemgående bolte i plastikkassen til ECU. Hverken Thomas eller jeg har set det før.
Nå, men Thomas satte ECU til igen, men bilen ville ikke starte, den meldte Anti pollution fault i info display, og starteren tørnede ikke. Nu var gode dyr rådne, Thomas satte boksen til sit udstyr, men heller ikke det kunne komme i kontakt med boksen. Thomas fandt en boks ved en forhandler i udlandet, og købte den. Han havde også tilkaldt en god ven der er elektronik kyndig, og ECU'en blev skilt ad, og målt igennem, og kontrolleret visuelt for fejl. Der var intet at se, end ikke en brændt bane eller noget som helst andet. Den var simpelthen bare død.
Efter nogle timer med utallige forsøg med ting, og brug af gode livliner (sikke et netværk han har, men det er nok vigtigt i den branche), så måtte han opgive, og have fat i Peugeot værkstedet i nærheden. De lavede en aftale om at de skulle have bilen op og kigge på det. Falck blev bestilt, og bilen kom på værkstedet.
Men hvordan filan skulle jeg så komme hjem.... knap 300km hjem, og en tur med det offentlige ville tage knap 5 timer. Thomas fik fat på Avis biludlejning, og de havde heldigvis en bil hjemme. Så vi kørte der ud, og Thomas lejede en bil, således jeg kunne komme hjem igen.
En uge efter var bilen klar igen. Peugeot havde skiftet ECU, sikringsboks, og en andre halvdyre ting, og taksatoren fra Landbergs værkstedsforsikring havde godkendt rep af bilen heldigvis. Men altså bilen skulle jo ordnes, for det den oprindeligt kom der op for, nemlig effektkurven.
Den blev ordnet, og fredag d 28/1 om eftermiddagen, begav jeg mig ud på den 3 timers tur igen, og fik afleveret lejebilen, og fik min egen bil udleveret af Thomas.

Jeg må sige at jeg er virkeligt glad for den service, den kompetence, den arbejdsmoral og kundepleje der ligges for dagen ved Landberg. Jeg har intet at sætte en finger på, resultatet af hans arbejde er igen til tommel op, bilen er blevet super lækker og smidig at køre i, og altså ingen sure miner her fra. Jeg har været super tilfreds med at han løbende har holdt mig opdateret med status på hvordan det gik med bilen på værkstedet, osv. Og så vælger han endda at være så fleksibel at kunne aflevere min bil om aftenen, efter hans lukketid. Jeg er så imponeret, og jeg vil og kan faktisk kun anbefale at man tager turen forbi Thomas, hvis man overvejer chiptuning eller bokstuning af sin bil. Han kan sit kram, og kunden er i højsædet der oppe. Han går ikke på kompromis.
Jeg er ikke i tvivl, min næste bil kommer også der op, hvis det altså bliver en diesel igen :)

morgan

  • Gæst
RE: en succeshistorie :-)
« Svar #1 Dato: 30. Januar 2011, 09:15 »
hejsa

Det varmer med en god mek historie her en søndag morgen..:p

Go' søndag