Forfatter Emne: Eftermontering af fartpilot 406  (Læst 1278 gange)

DennisBR

  • Gæst
Eftermontering af fartpilot 406
« Dato: 01. Februar 2011, 16:41 »
jeg overvejer at monterer en vdo fartpilot (lidt ældre model) i min 406 fra 99 og mangler lidt oplysninger håber der en nogen der kan hjælpe.
for at indstille den rigtig skal man vide hvor mange impulser hastighedsgiveren sender ud pr. km. samt noget de kalder speedometerets vejdrejetal. og nu vi er ved hastighedsgiveren jeg kan se på de forskellige indlæg herinde at det er bedst at finde signalet ved ABS boksen men jeg syntes ikke jeg har fundet et svar på præcis hvilen ledning - farve + Placering

jeg vil også gerne vide om det er sinus eller firkant signal fra hastighedsgiveren
« Senest Redigeret: 01. Februar 2011, 16:46 af DennisBR »

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Eftermontering af fartpilot 406
« Svar #1 Dato: 04. Februar 2011, 14:43 »
Jeg satte den samme VDO tempomat, som jeg mener der hedder i min 2000`er, jeg fandt også signalet oppe ved boksen i venstre side, men jeg kan ikke huske nummeret på kablet, men jeg fik det oplyst af en flink mekaniker ved Peugeot Viby J. så du kunne evt. prøve lykken også, medmindre LarsK eller Silverfox f.eks læser denne tråd :)

Med hensyn til impulserne opgav jeg at finde ud af data, det var hurtigere at køre en tur på landet, hvor man kan holde ind til siden når det passer en og prøve sig frem med justeringerne, man mærker hurtigt når det fungerer, så kan du også lege lidt med de settings der indstiller aggresivitet osv.

GL med det :)

Jeg er iøvrigt klar på at købe en mere hvis du har flere liggende ;)

Jesper
« Senest Redigeret: 04. Februar 2011, 14:43 af JR Peu406geot »