Forfatter Emne: Bildør i 206'er vil ikke lukke  (Læst 2583 gange)

AndersRC

  • Gæst
Bildør i 206'er vil ikke lukke
« Dato: 30. Januar 2011, 21:35 »
Hej Folkens...

Min passager-dør i min 3-dørs 206 S16'er har problemer med at lukke. Jeg har oplevet det i frostvejr, så jeg har mistanke til at låse-mekanismen er frosset. Som sådan virker låse-grebet fint nok når jeg har døren åben og lige tjekker at det hele griber ind som det skal...men når døren smækkes i låser den ikke. Døren hænger ikke skævt, hvilket også var min tanke før. Efter et par forsøg kan jeg som regel få døren lukket, men det er ikke fordi jeg har opdaget at man lige skal lukke døren på en bestemt måde, det er temmelig tilfældigt hvornår den lige får fat og lukker ordenligt...men så kan man pludselig åbne/lukke døren helt normalt

Er der andre der har erfaringer med dette? Jeg regner med at give det noget WD40 - men nogen der har nogen tip til hvordan man får sin dør til at fungere igen korrekt?

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bildør i 206'er vil ikke lukke
« Svar #1 Dato: 31. Januar 2011, 08:08 »
Det er fordi der er vand i låsetøjet. Få det ordenligt tørret, evt med en hårtørre. Smør så med wd 40 eller lignende.

Problemet kan afhjælpes hvis man om sommeren på de varme dage sørger for at gennemsmørre låsetøjet, flere gange.
På de varme dage er det også tiden for at smørre gummilister med silkonestift, et godt lag og lad det stå nogle timer i varmen / solen, og tør det overskydende fedt væk.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Testrup

  • Gæst
RE: Bildør i 206'er vil ikke lukke
« Svar #2 Dato: 04. Februar 2011, 10:50 »
Jeg har præcis det samme problem med min 307'er. Det der er endnu mere weird, er at hvis den "midlertidigt defekte" dør/lås er åben, og jeg låser bilen med fjernbetjeningen og derefter smækker døren, lukker den fint.

Når jeg så låser dørene op igen med fjernbetjeningen, låser den "defekte" lås ikke op. Herefter kan der gå 1-3 dage og pludselig låser den igen op sammen med de andre døre igen.

Det er tilsyneladende kun et "vinterproblem", og rådet med WD-40 osv. vil jeg forsøge at følge :)

/Simon