Forfatter Emne: Svag sprinklermotor  (Læst 3677 gange)

Rasmus407

  • Gæst
Svag sprinklermotor
« Dato: 01. Februar 2011, 08:44 »
Jeg har det problem med min 407, at sprinklermotoren virker for svag. Ved 50 km/t virker den fint, men ved motorvejskørsel kan den kun presse sprinklervæske op på ca de nederste 25 cm af ruden. Og mit synsfelt er altså noget højere oppe end det. Jeg har haft bilen hos Peugeot, men de har testet den og siger, den yder fuldt tryk. Ejeren af min Peugeot forhandler siger han har samme problem med hans 407.
Er der nogen der oplever det samme? Og har fundet en løsning?

Offenbach

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #1 Dato: 01. Februar 2011, 10:16 »
Havde det samme problem med min 407'er fra sprit ny og til jeg solgte den.
Fik samme svar på værkstedet som du og fik endvidere fortalt at der ikke var en stærkere pumpe at montere..

Meget træls når man kører ca 30000 om året alene på motorvej

Rasmus407

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #2 Dato: 01. Februar 2011, 14:40 »
Ja det er faktisk ret bittert. Men det må man jo så bare lære at leve med.

morgan

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #3 Dato: 02. Februar 2011, 07:37 »
Hej

Kan man ikke juster dysserne, så de sprøjter højre oppe på ruden

Offenbach

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #4 Dato: 02. Februar 2011, 12:24 »
Pumpen er stadig for svag til at sprøjte op på forruden ved hastigheder over 120km/t

morgan

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #5 Dato: 03. Februar 2011, 09:36 »
en lille tanke...

Kan man ikke tage en pumpe fra en anden model eks 207. 307 hvor problemet ikke er der..

Min 207 er der fuld knald på...

Prøv også at sætte en slange på direkte fra pumpe op til dysse..

Hvis den pumper kraftiger der, så er der muligvis et knæk på den opringelig slange, der påvirker trykket.

Du kan også tage pumpen af og måle størrelsen på føde rør og finde en anden pumpe med samme dim og montere den.
Lidt fiks på finger og jeg tror du kan løse dit prob.

Offenbach

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #6 Dato: 03. Februar 2011, 14:03 »
Problemet er generelt på 407 modellen, sælger og værksteds forklaring hos Peugeot i Fredericia.

Nu har jeg ikke min 407 længere men muligheden for en kraftigere pumpe burde være tilstede, dog i.flg værkstedet ingen løsning de kender noget til.

Tobis

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #7 Dato: 04. Februar 2011, 14:31 »
Jeg syntes egentligt at min fungerer OK. Viskerne bærer jo sprinklervæsken op as ruden, det samme gør vinden. Jeg finder ikke noget problem med mine viskerer.

11lau

  • Gæst
RE: Svag sprinkler 407
« Svar #8 Dato: 07. Februar 2011, 10:44 »
Det er hverken pumpen eller dyssen som er problemet.
Problemet ligger i envejsventilen der sidder ca 5 cm under dyssen mellem to slange stykker. Desværre sidder de placeret så det næsten er umuligt at komme til dem med mindre dyssen tages ud af hjelmen.
Start med at købe to nye dysser (koster kr 80/stk) og kig på dem hvordan de gamle skal ud.
Hvis du er heldig kan du tage de gamle dysser ud med en knibtang og en lille skruetrækker uden at knække den lille låsetap. Hvis ikke brug de nye som du har købt B)
Køb også ca 1 m sprinkler slange således at du kan placere envejsventilerne lidt mere tilgængeligt  næste gang de stopper til........for det gør de ;) der er nemlig ikke noget filter på pumpen :@
Du kan også fjerne envejsventilerne helt hvis du vil have endnu mere tryk......... men så kan du være uheldig at responstiden stiger lidt da væsken så dræner delvist tilbage til beholderen.

Offenbach

  • Gæst
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #9 Dato: 08. Februar 2011, 07:17 »
Nu var det ikke fordi mine dyser var stoppet.
Problemet var der helt fra bilen var ny.

Som tidligere nævn er problemet en for svag pumpe til systemet, værksteds svar.
Derudover er der for stor afstand fra dyser til rude, ved plus 100km/t eller hård modvind har væsken for lang vej til ruden.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Svag sprinklermotor
« Svar #10 Dato: 08. Februar 2011, 10:12 »
se hvordan du skifter dysser
http://goldwing1500.dk/peugut.htm
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]