Forfatter Emne: Airbaglampe lyser ikke ?!  (Læst 2028 gange)

Blackmax

  • Gæst
Airbaglampe lyser ikke ?!
« Dato: 08. Februar 2011, 20:18 »
Hejsa herinde

Var til syn med min 406er i dag og den gik ikke igennem fordi at min airbaglampe ikke tænder op i instrumentpanelet...

alt andet lyser op, batteri, olie, motortest, abs osv men ingen airbaglampe er der nogle som der har lidt fif til hvor jeg kan starte min søgen på fejlen henne ?

Har læst lidt div om stik under sæder som der ikke er alt for gode, også følere i sædet osv, men de indlæg var skrevet under titlen "blinkende airbaglampe"

Stefan

morgan

  • Gæst
RE: Airbaglampe lyser ikke ?!
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2011, 08:33 »
hejsa...

Det kan godt være din pære til airbag, der er sprunget..
Syntes du skulle starte op med at få det tjekket.

olsenselv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbaglampe lyser ikke ?!
« Svar #2 Dato: 09. Februar 2011, 16:05 »
Hej

Pæren er sikkert taget ud, der er sikke en fejl på airbagsystemet sikkert stik under sæder, typisk..
de vil da altid opdage en sådanne typisk fejl mange tror også at men kan snyde med etv at lave en lus så den tænder og slukker samme med abs, men de på lamper slukker aldrig ens.,

MVH
olsenselv

Blackmax

  • Gæst
RE: Airbaglampe lyser ikke ?!
« Svar #3 Dato: 09. Februar 2011, 17:38 »
Citér
morgan skrev:
hejsa...

Det kan godt være din pære til airbag, der er sprunget..
Syntes du skulle starte op med at få det tjekket.


Jamen der startede jeg også, var hos huggeren og fandt en lækkert 2.0 instrumenthus som jeg tog med hjem
Da jeg tog det andet ud opdagede jeg nemlig at der ingen pærer var i fatningen, monterede ledninger på det "nye hus" og airbag lampen lyste op men blinker så bagefter og det gør den i noget tid inden den så til sidst lyser konstant ...

Ha tjekket ledningerne under sædet de er loddet sammen kunne være jeg skulle prøve og skille stikkene ad og give dem lidt kontaktrens ?

Fejlen kan vel også være den ring ved rattat eller ?

I værste fald er det jo nye airbags

morgan

  • Gæst
RE: Airbaglampe lyser ikke ?!
« Svar #4 Dato: 10. Februar 2011, 08:23 »
hejsa igen..

Det kan sagtens være din spiral oppe i rattet..

Det er et tyndt flexkabel og det kan godt knække med tiden...

hør om din hugger har et der virker og om du kan prøve med det.
Det er dumt at købe et hvis det ikke er fejlen. penge ud af vinduet....

HUSK AT MONTER DET RIGTIGT.. det skal være centreret, ellers knækker det når du drejer med rattet
« Senest Redigeret: 10. Februar 2011, 08:25 af morgan »

olsenselv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbaglampe lyser ikke ?!
« Svar #5 Dato: 10. Februar 2011, 09:41 »
Hej Hvorfor får du ikke ulæst fejlen (ppd-kode) så ved du da hvad der skal skiftes ellers er det jo et skud i tågen, man kan med tester se alle oplysninger, hvis det er en boks fejl så er chancen for en bruget fra en hugger ikke stor for at du kan bruge den da de fleste har haft frontskade, hvorpå energi ventilen så har været aktiv og så er boksen lige  til at smide ud.   :-=
Husk at pæren i speedometer gruppen skal virke ellers får du også fejl på boksen under udlæsning, da den måler modstand under start.

Hilsen Olsen...