Forfatter Emne: bremseskiver på 406 ts4  (Læst 1698 gange)

folsgaard

  • Gæst
bremseskiver på 406 ts4
« Dato: 18. Februar 2011, 12:49 »
Hey...

Er ved at skifte bremseskiver på min ts4 fra 2000.

Men efter at have løsnet kaliberen og skubbet den væk og løsnet de 2 skruer i skiven kan jeg stadig ikke få skiven ud af bremsebeslaget, så går ud fra at det skal afmonteres.

Såvidt jeg kan se sidder det fast med 2 store Torx bolte. Men kan ikke se størrelsen noget sted.

Er der nogen der ved det?

eller er det slet ikke nødvendigt ?

mvh Christopher

folsgaard

  • Gæst
RE: bremseskiver på 406 ts4
« Svar #1 Dato: 27. Februar 2011, 21:24 »
Det var som forventet nødvendigt at afmontere bremsebeslaget. Det fremgår dog ikke af Haynes manualen som desværre ikke dækker TS4 og TS6. Men man kunne jo håbe at det var tilfældet.

Det var en Torx 55 der passede, så nu er jeg med nye bremseskiver igen.

silverfox

  • Gæst
RE: bremseskiver på 406 ts4
« Svar #2 Dato: 28. Februar 2011, 23:45 »
Der sidder nøjagtig samme bremser på en 2,0 benzin, som på en 2,2 benzin/TS4 eller en 3,0/TS6. Eneste undtagelse er Coupé, som har Brembo bremser. Grunden til at du ikke kunne finde "TS4" i din manual, er at dette betegner et udstyrsniveau og ikke en model som sådan.

folsgaard

  • Gæst
RE: bremseskiver på 406 ts4
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2011, 07:29 »
Ok. Jeg mener dog der specifikt står i Haynes at den ikke understøttet 2.2 og 3.0, men klart at mange af tingene burde være ens uanset model.

Haynes beskriver bare at det kun er nødvendigt at afmontere bremsekaliberen, ikke bremsebeslaget som kaliberen sidder fast på. Billederne viser heller ikke noget.