Forfatter Emne: Brændstofs økonomi på 306 HDI  (Læst 3827 gange)

jensjen

  • Gæst
RE: Brændstofs økonomi på 306 HDI
« Svar #15 Dato: 23. Februar 2011, 19:42 »
Hej Dan, min er også på 90 hk. Hvis du kan finde ud af at pille termostaten af, kan du også skifte den igen, det er set før, at selv en spritny termostat ikke virker, og jeg tror stadigvæk, at det er der problemet er, uden dog at være ekspert :o En termostat koster jo ikke ret meget.

huseauto

  • Gæst
RE: 306 2,0 Hdi 90 hk brændstofekonomi
« Svar #16 Dato: 26. Februar 2011, 00:23 »
Jeg har haft 306 2,o Hdi st.car  fra 2000 og kan sige at det var den bedste peugeot model der er lavet. Har altid kørt over 20 km/l og aldrig noget i vejen.
Kører nu 407 1,6 Hdi st.car men stadig savner den 306.
Der må være noget i vejen med din.

venlig hilsen

litt@u

  • Gæst
RE: Brændstofs økonomi på 306 HDI
« Svar #17 Dato: 26. Februar 2011, 13:28 »
min er med aircon. chippe til 110.. kørt 300000. den ca 20. ved motervej med 110. og lande vej 18-19. men hvis jeg køre 130 og bisset. går den 15-16 og det er en 306 hdi...den er også virkelig langt tid om at blive varm.. det er helt vildt. kan køre 20 km. og den komme sjælden over 70 grader:o

D_Jessen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Brændstofs økonomi på 306 HDI
« Svar #18 Dato: 08. Marts 2011, 09:56 »
Hej Alle. Sikke da en Respons i har leveret herinde, hvilket bla. har været med til at jeg har kæmpet med næb og klør for at få bilen til at køre længere literen, og jeg har på fornemmelsen at fejlen nu er fundet og afhjælpet:p I Søndags, ville jeg tjekke luft filter og i den forbindelse, tog jeg luftmasse måleren eller hvad den nu hedder af, for at se om der skulle være noget der inde der kunne renses. Det jeg så ser er at der sidder 3 følere af en slags, men at den ene af dem er brækket/knækket, så fluks mandag morgen ringer jeg for at få fat på en ny, og finder en billig brugt (identisk med de nummere på siden af denne) og skifter så denne. bilen har fået en lidt blødere mortorgang i tomgang, og efter mine 140km igår, ser det lovende ud på tankmåleren i bilen, så jeg tror vi er på rette vej. Jeg vil gerne takke for de meldinger folk herinde har kommet med, hvad angår idé'er og hvad de selv kører literen. Jeg kommer med en update på hvad jeg kan få den til at køre på en tank fuld, når den engang er brændt op på motorvejen mellem Frederikshavn og Aalborg :-)
Med Venlig Hilsen

Dan A. Jessen

Peugoet 208 1.0VTI
Peugeot 307 1.6HDI