Forfatter Emne: Udskiftning bagrude viskerarm  (Læst 6019 gange)

Lille hat

  • Gæst
Udskiftning bagrude viskerarm
« Dato: 20. Februar 2011, 13:00 »
Hejsa...
Min viskerarm på bagruden er knækket her i sneen. Har købt mig en ny i T.Hansen, mente jeg sagtens selv kunne skifte den. Der sidder en møtrik som let gik af - men så fik jeg problemer. Tror det er en konisk fatning - virker som om den er klemt på. Nogen der ved hvordan jeg på bedste måde får den af ???? Har prøvet med en tang at hive den af, men tør ikke hive alt for hårdt.

mvh
Lille Hat

Lille hat

  • Gæst
RE: Udskiftning bagrude viskerarm
« Svar #1 Dato: 20. Februar 2011, 13:04 »
ps. det er en 107

dalle83

  • Gæst
RE: Udskiftning bagrude viskerarm
« Svar #2 Dato: 20. Februar 2011, 14:24 »
En aftrækker ville kunne gøre det... ;)

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Udskiftning bagrude viskerarm
« Svar #3 Dato: 20. Februar 2011, 19:30 »
Citér
Lille hat skrev:
Hejsa...
Min viskerarm på bagruden er knækket her i sneen. Har købt mig en ny i T.Hansen, mente jeg sagtens selv kunne skifte den. Der sidder en møtrik som let gik af - men så fik jeg problemer. Tror det er en konisk fatning - virker som om den er klemt på. Nogen der ved hvordan jeg på bedste måde får den af ???? Har prøvet med en tang at hive den af, men tør ikke hive alt for hårdt.

mvh
Lille Hat

 
Lyder som det der skete på min 307, det der sidder tilbage er noget alu, som man kan fjerne med en tang, og lidt wd40. Prøv at se på den nye arm om det ikke er rigtigt. ?
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Fynbo

  • Gæst
RE: Udskiftning bagrude viskerarm
« Svar #4 Dato: 20. Februar 2011, 19:37 »
På min 306 var den også knækket og jeg kunne ikke få den af. Tog en lille slibesten til boremaskinen og sleb en rille på hver sin side, så kunne den let brækkes af.

morgan

  • Gæst
RE: Udskiftning bagrude viskerarm
« Svar #5 Dato: 21. Februar 2011, 09:02 »
det famøse problem..

En visker arm kan dældulme side fast..og det skal den også..;)

Af med møtrikken og så vipper man armen ud og ind indtil at den går løs...Husk tålmodighed er en dyd.

Jeg har pillet mange af ved rude skift, og aldrig haft problemer, når jeg vipper armen af...

Man skal selvfølgelig ikke flå med fråd om munden, og glem ALT om hammer, skruetrækker og div aftrækkere... Den koniske aksel kan nemt ødelægges, og så bliver det pludselig dyrt..:o
« Senest Redigeret: 21. Februar 2011, 09:08 af morgan »

Lille hat

  • Gæst
RE: Udskiftning bagrude viskerarm
« Svar #6 Dato: 24. Februar 2011, 18:35 »
Tak for alle forslagene. Satte en møtrik på og så klemte jeg den til sidst af med en tang.
Sikke en kamp !!!