Forfatter Emne: motor indikator lyser (Pug 107)  (Læst 1322 gange)

Humaxia

  • Gæst
motor indikator lyser (Pug 107)
« Dato: 25. Februar 2011, 08:58 »
Hej,
for 5 måneder siden min kone komme diesel i bilen :( , bilens brændstof system bliver renest tandrør,filter og pumpen blive skifte ude hos Peugeot værksted men de siger til os at det kan godt være  hvis motor indikator lyser i løbe af 3,4 dag i skal også skifte katen og den koster ca 9000kr. med montering, Efter en uge lyser motor indikator men bilen har ikke miste kraft eller nogle anden den køre fint,  En af min venner anbefale at jeg skulle til en anden værksted og for katen måle og reset fejlen med en taster og det har vi gjort og det viser det sig der er fint gennem gang i katen og mekaniker sige at i behøver ikke skifte katen og man ku godt restere fejlen men efter 2,3 dag motor indikator lyser igen og den bliver igen måle og restere men den bliver ved med lyser??!! Og sådan har vært i sidste 5 måneder, jeg selv tanker på Lambda sonde!!!???:(

mulle

  • Gæst
RE: motor indikator lyser (Pug 107)
« Svar #1 Dato: 28. Februar 2011, 11:11 »
Du skal få udlæst fejlen.Det burde afsløre om det er en lamdasonde eller andet der fejler.
Lampen fortæller bare at der en ting der svigter også hvis det sker periodisk -så derfor vil det være god ide at udlæse fejlen, inden den nulstilles.