Forfatter Emne: klimaanlæg 407 sw  (Læst 1991 gange)

patrick

  • Gæst
klimaanlæg 407 sw
« Dato: 02. Marts 2011, 17:32 »
Så kom dommen over bilen på en 407 sw. klimaanlæget kunne ikke varme, så kørte til peugeot. Ja det er klima der er gået i den, men da de har prøvet det før så blir det ca 6500,-
Efter bilen er bleven afleveret konduktion: varmekassen er defekt så den skal skiftes oven i ca prica 5500 eks moms.
(alle service er holdt) Hvis man nu have overholdt alle service VED PEUGEOT have peugeot danmark måske hjulpet lidt, men da ET eftersyn er fortaget et andet sted lukker de kassen.....går de ikke lige i for små sko der.....vil man så handle peugeot igen da....no...aldrig.
Men sidste ord i denne sag er ikke sagt endnu.:@

larsK

  • Gæst
RE: klimaanlæg 407 sw
« Svar #1 Dato: 02. Marts 2011, 19:01 »
man kan godt rep nogen af de varmekasser som går i stykker.. og ja peugeot ville måske havde hjulpet dig i denne sag hvis du havde overholdt service hos dem, hvorfor skal de hjælpe dig når du ikke for lavet service hos dem? så jeg forstår godt peugeot.. men ja i mange sager er peugeot ikke helt nemme at danse med..

og du har da fået 2500kr i rabat på den rep, som de faktisk kunne give fuldskrue men her har de været flinke mod dig.

Kurt Nygaard

  • Gæst
RE: konduite
« Svar #2 Dato: 03. Marts 2011, 14:39 »
Citér
larsK skrev:
man kan godt rep nogen af de varmekasser som går i stykker.. og ja peugeot ville måske havde hjulpet dig i denne sag hvis du havde overholdt service hos dem, hvorfor skal de hjælpe dig når du ikke for lavet service hos dem? så jeg forstår godt peugeot.. men ja i mange sager er peugeot ikke helt nemme at danse med..

og du har da fået 2500kr i rabat på den rep, som de faktisk kunne give fuldskrue men her har de været flinke mod dig.


Vil du ikke venligst påvise for mig hvor "kontrol af varmekasse" indgår i serviceprogrammet for peugeots 407 ?

sttn

  • Gæst
RE: klimaanlæg 407 sw
« Svar #3 Dato: 03. Marts 2011, 19:39 »
hej

Det gør den sikkert ikke ? men nu er det jo sådan at vise man nu havde så ville de måske tage lidt af fejlen ,jeg har da fået dem til at betale lidt på vores fra 05.

Tro ikke de er bedre eller dårliger en de andre mærker,måske jeg tager fejl?.

Vores skalder på bagklap under håndtag ude i siderne ,det er da helt sikkert noget de ikke dækker selv om er for dårligt ,så jeg må nok købe er spray.

hilsen
steen

silverfox

  • Gæst
RE: klimaanlæg 407 sw
« Svar #4 Dato: 03. Marts 2011, 23:37 »
Bilen er over 2 år gammel, dvs; Peugeots juridiske forpligtelse er lig nul. Det er da helt i orden at Peugeot så vælger at hjælpe de kunder der har været loyale. Og glem alt om at gøre indsigelser overfor Peugeot. Istedet skulle du ærgre dig over at det pågældende(manglende) eftersyn.

Offenbach

  • Gæst
RE: klimaanlæg 407 sw
« Svar #5 Dato: 04. Marts 2011, 12:14 »
Det kan godt være at bilen er over 2 år gammel og dermed ude over garantien, men Peugeot har monteret noget i deres biler som har vist sig at indeholde en reduceret holdbarhed og de har tilmed været klar over det idet de efterfølgende har skiftet leverandør af det pågældende produkt.
Min mening og sikkert også andres er at Peugeot burde bide i det sure æble og tilbage kalde alle biler der er monteret med den pågældende dårlige reservedel tilbage og udskifte delen med den nye model uden beregning for kunden.

Toyota, Mazda, Audi og flere andre gør tingene på den måde.

Peugeot sviner kunderne til ved ikke at anerkende deres ansvar.
Derfor har jeg solgt min 407 SW og skiftet til Mazda.
« Senest Redigeret: 04. Marts 2011, 12:17 af Offenbach »

Kurt Nygaard

  • Gæst
RE: klimaanlæg 407 sw
« Svar #6 Dato: 04. Marts 2011, 14:15 »
Citér
Offenbach skrev:
Det kan godt være at bilen er over 2 år gammel og dermed ude over garantien, men Peugeot har monteret noget i deres biler som har vist sig at indeholde en reduceret holdbarhed og de har tilmed været klar over det idet de efterfølgende har skiftet leverandør af det pågældende produkt.
Min mening og sikkert også andres er at Peugeot burde bide i det sure æble og tilbage kalde alle biler der er monteret med den pågældende dårlige reservedel tilbage og udskifte delen med den nye model uden beregning for kunden.

Toyota, Mazda, Audi og flere andre gør tingene på den måde.

Peugeot sviner kunderne til ved ikke at anerkende deres ansvar.
Derfor har jeg solgt min 407 SW og skiftet til Mazda.




Spot on !

SnowBlow407

  • Gæst
RE: Varmen gik også i vores 407 sw
« Svar #7 Dato: 04. Marts 2011, 18:06 »
Men heldigt var,  at vi lige havde købt den,  da problemet blev konstateret  (Og selvfølgelig skulle vi køre rundt i bilen i hardcore frostvejr)

Bilforhandleren tog jo grundet garantien reparationen på deres kappe  -  hvilket sparede os for 5000-6000,- kr  -  Men det er et kendt problem,  at klimaanlægget/Varmen går i 407'erne