Forfatter Emne: Fuld tank MEN...ingen diesel??  (Læst 2304 gange)

Viper

  • Gæst
Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Dato: 17. Februar 2011, 20:35 »
Ja så kører man op til sin lokale tankstation, display siger 60 km tilbage på min Pug 307 2.0 HDI. Fint den skal forkæles, fylder den HELT op klikker 3 gange med pistolen. Lukker dæksel, betaler også afsted. MEN den har så bare ikke lige registreret at der er påfyldt diesel. Hmm tænke tænke, hvad har jeg gjort anderledes denne gang?? PIS tænker jeg så lige, konen`s nøgle sad i tændingen og bilen kørte i tomgang mens jeg tankede...Hvad har jeg nu ødelagt?? :-(

michael e

  • Gæst
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #1 Dato: 17. Februar 2011, 20:57 »
hej har prøvet noget af det samme med min 407er men efter at have stoppet den kom den igen det står i instruktionsbogen at man ikke må fylde på med motoren igang

Viper

  • Gæst
RE: Hmm
« Svar #2 Dato: 17. Februar 2011, 21:02 »
Ja men det har jeg prøvet og det hjælper ikke, så er sku bange for jeg har lavet ged i den  :o

mulle

  • Gæst
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #3 Dato: 17. Februar 2011, 23:08 »
Jeg har prøvet det samme fordi det var koldt ,jeg måtte tage batteriet fra i 2-3 minutter (gad ikke finde sikringen) så var den ok igen

Dibbern

  • Gæst
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #4 Dato: 17. Februar 2011, 23:53 »
Har prøvet det samme. Fyld lidt mere brændstof på. Det hjalp på min. Bare en smule

mulle

  • Gæst
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #5 Dato: 18. Februar 2011, 13:48 »
Så har jeg måske forklaringen jeg vil afprøve det i aften ,jeg talte med en der har oplevet problemet med Rexton 4 hjulstrækkere .Der sidder en kontakt i klappen og hvis den åbnes når motoren går, vil den sætte et nyt nulpunkt for brændstofmåleren, det kan være 1/4 fuld ,når beholdningen kommer under flytter måleren sig ikke (den viser stadig den er 1/4 fuld) og lidt efter kører den tør for diesel.

Dibbern

  • Gæst
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #6 Dato: 18. Februar 2011, 15:53 »
Nu er det jo ikke en rexton staklen, har problemer med! Men en Peugeot. Han skal bare fylde lidt brændstof, på igen. Har haft samme problem, med min 406

mulle

  • Gæst
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #7 Dato: 18. Februar 2011, 18:06 »
Ja jeg ved godt det er en Peugeot (der er også en løve figur på min 407 - så den ikke forveksles med en Korea bil) .
 Nu prøver jeg næste gang at tanke med motoren i tomgang , tjekker måleren og så vil jeg  vippe lidt med dyret, når den holder stille, hvis det er tankføleren der skal aktiveres en smule, med en slukket motor.
 Næste forsøg vil være at stoppe motoren, åbne tankdæksel - krydse fingre for at der sidder en kontakt i klappen - lukke dæksel - tænding på .Hvis måleren nu passer,så havde de ret ,dem der skrev instruktionsbogen,#man skal stoppe motoren ved tankning#.

Viper

  • Gæst
RE: JUBI :-D
« Svar #8 Dato: 18. Februar 2011, 22:51 »
Så blev det løst, den skulle lige have tid til og tænke natten over. Nu virker det hele igen, så HUSK tank ikke din pug i tomgang ;-) Nok noget med board computeren og udregning af hvor meget brændstof der er i tanken kan jeg forestille mig.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Fuld tank MEN...ingen diesel??
« Svar #9 Dato: 28. Februar 2011, 23:58 »
har selv en pu 407 xt 2,0 hdi automagear, har tanket mange gange med startet motor uden problemer. da den regner ud fra diesel måleren i tanken, men der går lige et øjeblik før den har rejnet mængten ud
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L