Forfatter Emne: Min 406'er lækker grøn væske  (Læst 1943 gange)

AndersR

  • Gæst
Min 406'er lækker grøn væske
« Dato: 10. Marts 2011, 08:50 »
Hejsa, mig og min kæreste har lige købt vores første bil. Det blev en Peugeot 406 1,8 SL fra 96'. Bilen er i fin stand og kører rigtig godt, men den er begyndt at lække noget grøn klart væske foran i venstre side.

Jeg tænkte først det måtte være kølervæske så jeg købte noget kølertætner for at se om jeg ikke kunne fikse det nemt. Jeg har så været under bilen for at tappe noget kølervand fra på radiatoren, men det vand der kommer ud der er brunligt (det kunne sikkert også godt trænge til at blive renset). Så nu er jeg i tvivl om det helt klare grønne kan komme fra køleren.

Det skal nævnes at jeg satte en kompressor på køleren og synes at der kom vand ud forneden under tryk, så det er muligt at kølertætner ikke var en helt dårlig ide alligevel.

Nogen der har en ide om hvad det kan være? er det faktisk kølervæske? Bremsevæske? (jeg synes ikke det ser ud til der mangler noget væske i bremsevæske beholderen). eller noget andet?

gnist47

  • Gæst
RE: Min 406'er lækker grøn væske
« Svar #1 Dato: 10. Marts 2011, 08:57 »
Du skriver væske hvormeget har du tjekket dit AC system kan være olir fra kompressoren, hvis ikke ac aktiveres en gang i måneden kan det blive utæt

AndersR

  • Gæst
RE: Min 406'er lækker grøn væske
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2011, 09:01 »
Jeg har ingen Aircondition i bilen, bare et normalt varmeanlæg. Har det også kølervæske?

Jeg skal nok have tingene penslet lidt ud, beklager :)

AndersR

  • Gæst
RE: Min 406'er lækker grøn væske
« Svar #3 Dato: 10. Marts 2011, 10:01 »
For lige at tilføje. Jeg tjekkede lige for at være sikker, det er ikke servo-olie for den er rødlig. Så vidt jeg kan se er der bremsevæske nok, men jeg er i tvivl om det kan være bremsevæske der lækker? Det er måske stadig kølervæske, men så forstår jeg ikke at det kan være så renlig klart og grønt, når det jeg tappede ud var brunligt.

Indtil videre vil jeg holde øje med de forskellige beholdere, og se om nogen af dem taber væske - men jeg aner virkelig ikke hvad det kan være.
« Senest Redigeret: 10. Marts 2011, 10:06 af AndersR »

gnist47

  • Gæst
RE: Min 406'er lækker grøn væske
« Svar #4 Dato: 10. Marts 2011, 10:05 »
du skriver foran til venstre bilens v side eller når du ser ned i motorrummet

AndersR

  • Gæst
RE: Min 406'er lækker grøn væske
« Svar #5 Dato: 10. Marts 2011, 10:10 »
tæt på venstre forhjul, i venstre side af bilen.