Forfatter Emne: Forurener for meget  (Læst 2691 gange)

Bach

  • Gæst
Forurener for meget
« Dato: 07. Marts 2011, 19:52 »
Hej er der nogle af jer der har haft en hdi der forurener for meget og hvad viste det sig at fejlen var.?
Min blev kasseret til syn, den har lige fået ny motor, tallet lå på 1.2 og måtte kun være på 0.51..

heinohansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Forurener for meget
« Svar #1 Dato: 08. Marts 2011, 17:04 »
jeg har skiftet nogle partikel filtre på den bekostnig. hvad er der af fejlkoder i bilen der kan selvfølgelig være andre årsager til at den forurener for meget
Heino Hansen Citroën tekniker

huseauto

  • Gæst
RE: Forurener for meget
« Svar #2 Dato: 08. Marts 2011, 22:20 »
Du skal påfulde tanken med service bell ad indsprøjdningsrens og køre den mindst 30 km i 3 gear og fuldt last og bag efter måle på forurening så bliver den under 0,5 hvis alt andet er i orden.
Har gjørt det med mange biler når jeg har den synet.

www.husegracaninauto.com

Bach

  • Gæst
RE: Forurener for meget
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2011, 20:57 »
De gav den 2 gange service rens hvorefter de kørte den til syn, den gik igennem men ville godt selv ha været til syn med den igen fordi jeg er lidt i tvivl om den er iorden, den ryger stadig hver gang man skifter gear og giver gas, syns ikke at det kan passe at en motor der kun har kørt 8000 km skal gøre det, med den gamle kom der intet selv den fik pedalen..

silverfox

  • Gæst
RE: Forurener for meget
« Svar #4 Dato: 13. Marts 2011, 13:20 »
En motor der kun har gået 8000, er jo slet ikke kørt til. Men det kunne godt lyde som om at der er blevet udført en "lappe-løsning" der bare har udskudt problemet.