Forfatter Emne: Sporestænger bag 406  (Læst 2361 gange)

kitojo

  • Gæst
Sporestænger bag 406
« Dato: 28. Marts 2011, 19:06 »
Jeg har en 406 fra 2003, og den er vist gal med den ene sporestang ved højre baghjul. Den klonker ved kørsel på ujævnheder og kan også mærke det når jeg tager fat i hjulet og vipper det fra side til side.
Hvad koster det ca at få lavet på værksted, eller er det rimelig nemt at lave selv ?, bortset fra at den nok skal spores bagefter.

106 Holbaek

  • Gæst
RE: Sporestænger bag 406
« Svar #1 Dato: 28. Marts 2011, 19:13 »
Citér
kitojo skrev:
Jeg har en 406 fra 2003, og den er vist gal med den ene sporestang ved højre baghjul. Den klonker ved kørsel på ujævnheder og kan også mærke det når jeg tager fat i hjulet og vipper det fra side til side.
Hvad koster det ca at få lavet på værksted, eller er det rimelig nemt at lave selv ?, bortset fra at den nok skal spores bagefter.



Du skal ikke sende den på et peugeot værksted da de altid tager super meget i arb. løn. men send derimod din bil enten til en automester eller på et Hyundai værksted da der er forholdsvis billige. selvom det er et hyundai værksted laver de gerne din peugeot i disse krisetider tager de alle bilmærker.

larsK

  • Gæst
RE: Sporestænger bag 406
« Svar #2 Dato: 28. Marts 2011, 22:13 »
Hyundai er squda ikke billigere på det område, og ja det er dyrt hos peugeot, men de laver det også 100% iorden med sporing.. Hyundai og alle de andre ´´billigere´´ værsteder 4hjulsmåler de ikke.. det er det der koster hos peugeot..

kitojo

  • Gæst
RE: Sporestænger bag 406
« Svar #3 Dato: 29. Marts 2011, 07:32 »
Jeg kan måske også bare selv skifte den, og så køre til Rødovre og få den sporret...det kostede vist 500 kr ;)

silverfox

  • Gæst
RE: Sporestænger bag 406
« Svar #4 Dato: 30. Marts 2011, 22:20 »
"Hyundai væksted..." den var ny!?
Det er rigtigt at det er sporingen der koster penge, Ring dog til det lokale Peugeot værksted og spørg hvad det koster. Det er ikke nødvendigvis billigere ved Automester eller lignende.