Forfatter Emne: Chip af 207 1.6HDi  (Læst 1854 gange)

Ssorensen

  • Gæst
Chip af 207 1.6HDi
« Dato: 23. Marts 2011, 16:07 »
Hej.
Jeg har en 207 1.6 HDi, 90 hestes.
Jeg overvejer at få dyret chippet, så det går mere mod løve end tam kat.
Jeg har bare hørt at motoren ikke kan tåle det.
Kan det være rigtigt, og har i andre forslag til hvad man kan få gøre ved motoren, så den blive sjovere.

Ser frem til at høre fra jer. :-)

Runehp

  • Gæst
RE: Chipning af 207
« Svar #1 Dato: 24. Marts 2011, 16:33 »
Hvad angår motoren, kan det godt holde til det...

Men jeg vil ikke anbefale dig at gøre det mere, end til ca. 120 Hk. Da selve motoren er den samme som 110Hk, Burde det nok kune lad sig gøre.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive.

Runehp

P.s. Min bliver chippet her om 2 mån ca. Skal lige have bodykit, undervogn og blowoff samt ur holder i først. :-D

silverfox

  • Gæst
RE: Chip af 207 1.6HDi
« Svar #2 Dato: 24. Marts 2011, 21:47 »
Problemet er ikke motoren, så meget som det er kobling og svinghjul der stiger af.

Jens Foldager

  • Gæst
RE: Chip tuning.
« Svar #3 Dato: 25. Marts 2011, 15:27 »
Motoren skal nok holde. Jeg har fået min 407er 1,6 HDI chippet. Det er rigtig godt, men skal lige have koblingen skiftet til en racerkobling.

morgan

  • Gæst
RE: Chip af 207 1.6HDi
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2011, 10:20 »
Citér
Jens Foldager skrev:
Motoren skal nok holde. Jeg har fået min 407er 1,6 HDI chippet. Det er rigtig godt, men skal lige have koblingen skiftet til en racerkobling.


Glad for at Jens har draget nytte af det jeg har skrevet...

Jeg tager samme tur når garantien er udløbet på motor..

TIPS.:   Monter en tårnstabilisator i bilen, og det bliver en helt ny bil at køre i...
Den koster  ca. 1200 for en god en... kan fåes fra 500,-, men anbefaler den dyre model.

Det knager og braver ikke mere i bilen og pludselig kan sving tages hurtiger uden at det hele krænger.

morgan

  • Gæst
RE: Chip af 207 1.6HDi
« Svar #5 Dato: 26. Marts 2011, 10:24 »
Citér
morgan skrev:
Citér
Jens Foldager skrev:
Motoren skal nok holde. Jeg har fået min 407er 1,6 HDI chippet. Det er rigtig godt, men skal lige have koblingen skiftet til en racerkobling.


Glad for at Jens har draget nytte af det jeg har skrevet...

Jeg tager samme tur når garantien er udløbet på motor..

TIPS.:   Monter en tårnstabilisator i bilen, og det bliver en helt ny bil at køre i...
Den koster  ca. 1200 for en god en... kan fåes fra 500,-, men anbefaler den dyre model.

Når du får stenslag, så minimere du at ruden revner, da tårnstiverne tager hele belastningen....  Tårnstiver 1200,-     Rude 5000,-

Det knager og brager ikke mere i bilen og pludselig kan sving tages hurtiger uden at det hele krænger.
« Senest Redigeret: 26. Marts 2011, 10:25 af morgan »