Forfatter Emne: råd ang utilfredshed med peugeot sælger  (Læst 2229 gange)

Else og Lennart

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Dato: 14. April 2011, 17:03 »
hej har  købt en helt ny peugeot 206+ 1.4 hdi

har ikke prøvet at købe ny bil før, så kender ikke så meget til det.

der var ikke kørecomputer i fandt vi ud af, og nu siger de at den kan ikke eftermonteres,:-((

så er det ,jeg føler lidt at sælgeren, burde have oplyst om det, både at den ikke er i, men hvis vi skulle have det, skulle den sættes i med det samme, også selv om vi skulle vente lidt med at få den,

har man nogen mulighed for at klage over den sælger?

hvis ja hvor?

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #1 Dato: 14. April 2011, 19:22 »
Jeg tror man skal være rigtig god til at forlange hvad man vil have!

 Da jeg købte min var det bl.a. fordi, der var to forskellige kanaler til varmen foran.
Men det vist sig at det var der ikke, det var en anden model end den jeg havde købt.
Det blev jeg meget skuffet over. Og vi skændes stadig om hvor varmt det skal være i kabinen, det gjorde vi i 10 år i en Audi og nu i 7 år i en 407 HDI.
Men ellers er vi rimeligt tilfredse med bilen.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

JHA

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #2 Dato: 14. April 2011, 21:18 »
Jeg har også erfaret at man bør tænke sig grundigt om og lave en liste over de krav man forventer af en ny bil. Jeg købte  for et år siden en ny 206+ da jeg ønskede en lille miljøvenlig bil der kørte langt på literen og billig i drift. Jeg fik en lang salgstale om hvor god, miljøvenlig og billig bilen var i drift, så jeg blev temmelig overrasket da der dumpede et girokort ind af døren p.g.a. bilen ikke er monteret med partikelfilter. Det er jo ikke just godt for miljø og økonomi.
Mvh
JHA

madmax

  • Gæst
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #3 Dato: 14. April 2011, 21:31 »
Citér
JHA skrev:
Jeg har også erfaret at man bør tænke sig grundigt om og lave en liste over de krav man forventer af en ny bil. Jeg købte  for et år siden en ny 206+ da jeg ønskede en lille miljøvenlig bil der kørte langt på literen og billig i drift. Jeg fik en lang salgstale om hvor god, miljøvenlig og billig bilen var i drift, så jeg blev temmelig overrasket da der dumpede et girokort ind af døren p.g.a. bilen ikke er monteret med partikelfilter. Det er jo ikke just godt for miljø og økonomi.
Mvh
JHA


Jeg tror der er mere økonomi i at ha en bil uden partikkelfilter, 1000 i afgift om året er ikke at sammenligne med udgiften på at få fornyet og monteret nyt filter + påfyldning af rensevæske, og der er også noget med at der er en pumpe eller en føler der somregl skal udskiftes samtidig.  men det er dyrt at være god ved miljøet ;)

midph

  • Gæst
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #4 Dato: 15. April 2011, 07:16 »
..om I får noget ud af at klage et sted ,ved jeg ikke,da I nok ikke har været helt inde i modellens udstyr,men kender det godt,det med at man er så begejstret for en ny bil,at man ikke får gået det hele igennem...men ta`i første omgang en snak med chefen i firmaet..det hjælper nok ikke ,men så er han da opmærksom på,at sælgeren nok ikke er helt ren i kanten...har selv haft en sag oppe at vende på chefens kontor(Michael) hos Ronald Carlsen i Odense,det hjalp lidt ,men ikke nok,så der handler vi aldrig mere..(de havde faktisk solgt min kæreste en brugtbil med defekt gearkasse og der manglede et stempel i rustgarantien,så derfor dækker den ikke og de ringer aldrig tilbage,når der er spørgsmål der skal besvares)..,hvorimod vi fik 2 gange ug tlf/mailtilbud service hos C.A.Larsen Odense..nå,men ellers må I nok gå den tunge gang igennem en advokat eller FDM..ring rundt til de instancer og forhør jer..Iøvrigt forstår jeg ikke at det ikke kan eftermonteres,når I kunne ha`fået det leveret fra ny,selv om I skulle vente...er der en nyere opdateret model som han ikke har nævnt I kunne få...skulle han bare af med en "ældre" model..(jeres)??...ja..så I har ret til at spørge og klage...mvh
« Senest Redigeret: 15. April 2011, 07:26 af midph »

sttn

  • Gæst
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #5 Dato: 15. April 2011, 17:25 »
Hej

Når jeg handler bil , så er det med at spørge læse ,en sælger kan jo ikke vide om du skal bruge en kørecomputer ,når er sagt så ved jeg heller ikke om i har snakket om dette (var det i modellen)

Det er meget vigtig at i for skrevet alt ned i slutseddel og ikke stol på mande/kvinden der jo er sælger,kan i holde sælger op på det tro nej ,jeg ved godt et ord er lige så godt ,men på skrift en anden sag her vil i nok stå stærkt.

Alle nye 2011 biler skal så vidt jeg ved have patikelfilter,men de kan jo have indreg nogle gamle modeller uden, inde love trådte i kraft , det må igen være en selv der spørger har den eller?( nej her bør sælger være ærlig) vores er fra 05 den har det, det undersøgte jeg da det var en must,at det så koster en del at ha det er en anden snak.
Så i det lys hvad det koster ikke at have det en 1000kr om året ,et filter koster ca 6000+væske+ hver 120.000km på vores husker ikke helt kr..

De på monterede filter skal jo op på en hvis varme inde de virker eller virker de, det er der delte meninger om, udgifter er vist ganske stor
Nu er det jo ikke at det fabriksmonterede bare virker, de skal også køres varme for at virke optimalt ,så diesel og korte tur glem det.

hilsen
steen
« Senest Redigeret: 15. April 2011, 17:26 af sttn »

nasty

  • Gæst
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #6 Dato: 16. April 2011, 11:43 »
JEG er 99% sikker på der kan komme kørecomputer i jers bil, det er bare et andet display & en kontakt i viskerarmen, den kontakt kan godt være der under så er det bare enden der skal skiftes,
det er jeg sikker på,
Men det er ikke alt de ved ved peugot
så et andet display og arm så burde det virke

morgan

  • Gæst
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #7 Dato: 16. April 2011, 12:27 »
hello

Du får hvad du køber... hmm

Står der at der var puter i bilen osv i salgs matriale???...

Nu er det en 206 og jeg mener at det ekstra montering mht til puter.. Jeg har en 207 SW og der er det standard..

Tror også at du betaler det mere for at få en 207 pga det 206 ikke har...
« Senest Redigeret: 16. April 2011, 12:31 af morgan »

silverfox

  • Gæst
RE: råd ang utilfredshed med peugeot sælger
« Svar #8 Dato: 18. April 2011, 07:15 »
Sælger skal ikke oplyse en lang liste over hvad bilen IKKE indeholder. Hvis i ikke har efterspurgt kørecomputer, har i vel heller ingen ret til at kræve at det så er monteret? Hvis sælger derimod har fortalt at bilen havde det, har i en sag. Han har dog ret i, at det ikke kan eftermonteres. Der skal skiftes for mange komponenter til at det kan lade sig gøre praktisk eller økonomisk.