Forfatter Emne: hyletone i 206 SW 1,4HDI  (Læst 1596 gange)

osnymark

  • Gæst
hyletone i 206 SW 1,4HDI
« Dato: 03. Juni 2011, 10:43 »
Hejsa

Nu har jeg forsøgt at finde et emne i forummet helt tilbage fra 2010 uden held.

Jeg har en 206SW 1,4HDI som er begyndt at hyle efter noget tids kørsel.

Tonen er ikke omdrejningsafhængig og forsvinder når jeg drejer/påvirker styretøjet så jeg går ud fra at det har noget med det at gøre. Det underlige er, at det først begynder efter 30-60 minutters kørsel og ikke hyler højere/lavere ved forskellige omdrejninger/hastigheder.

Hjælp i alvidende kloge hoveder;)

mulle

  • Gæst
RE: hyletone i 206 SW 1,4HDI
« Svar #1 Dato: 06. Juni 2011, 16:36 »
Det kan være bremseklodserne ,prøv at træde let på pedalen når den hyler

osnymark

  • Gæst
RE: hyletone i 206 SW 1,4HDI
« Svar #2 Dato: 12. Juni 2011, 17:22 »
Nu har jeg forsøgt at bremse let når den hyler og så forsvinder hyletonen ganske rigtigt for en stund.

Tror det er et godt bud på mit problem. Jeg tror jeg prøver at skifte dem og ser om ikke det hjælper på det:D Tak for svaret

morgan

  • Gæst
RE: hyletone i 206 SW 1,4HDI
« Svar #3 Dato: 13. Juni 2011, 11:21 »
Citér
osnymark skrev:
Nu har jeg forsøgt at bremse let når den hyler og så forsvinder hyletonen ganske rigtigt for en stund.

Tror det er et godt bud på mit problem. Jeg tror jeg prøver at skifte dem og ser om ikke det hjælper på det:D Tak for svaret


Hej

Du behøver ikke at skifte.. med mindre at de er total nede eller du kan se at de har været varme.  ( der er dybe krater i klodsen. ) skive vil også blive skæv så..

Nej... brug en times tid til at splitte og rense og sørge for at dine klodser sidder løst i konsollet...( de må IKKE klonke, kun gå let på uden modstand.). Husk lidt kobber fedt i gliderne.

Vupti... næsten ny bil.....:p
« Senest Redigeret: 13. Juni 2011, 11:24 af morgan »