Forfatter Emne: Peugeot 306 2,0 Hdi 2001 problem efter skift af tankmålerpakning  (Læst 1827 gange)

jown

  • Gæst
Jeg skulle skifte pakningen til tankmåleren da den dryppede hver gang jeg tankede helt op. Det gik fint men der er jo selvsagt kommet lidt luft ind i rørene da jeg skilte det ad. Jeg startede bilen (den startede perfekt) og kørte ca 500 m. SÅ GIK DEN UD!

Jeg tænkte at det var nok bare lige lidt luft i brændstofsystemet. Og rigtig nok - efter et par startforsøg var den igang igen. MEN...

Med det samme den var igang igen lyste motorselvdiagnoselampen og det har den gjort lige siden.

Når jeg holder stille i frigear og trykker speederen helt i bund når den kun 2500 omdrejninger. Når jeg så slipper gassen igen går bilen ud - men starter fint igen efter 5 sek. pause.

Når jeg kører kan jeg kun nå op på de 2200 omdrejninger. Dér kan jeg sagtens køre indtil jeg slipper speederen - så går den ud.
Hvad er der galt? Hvad gør jeg?
Har prøvet at løsne skruen på brændstoffilteret mens bilen er igang så alt luft er ude.

Mvh manden der kører meget langsomt for tiden så den ikke går ud.

P.S. den drypper ikke fra tanken mere :-)
« Senest Redigeret: 11. Juni 2011, 14:52 af jown »

sttn

  • Gæst
DAVS

måske den suger vacum ( tryk inde i tank) er der noget udluft ?? gætter bare.

hilsen
steen

jown

  • Gæst
RE: Du mener....
« Svar #2 Dato: 11. Juni 2011, 22:33 »
at den måske suger undertryk i tanken og derfor har svært ved at suge der ud af tanken? Det kan da godt være. Skal lige undersøge om den har en udluftning men det tror jeg ikke...

jown

  • Gæst
RE: Det hjalp ikke at køre uden tankdæksel...
« Svar #3 Dato: 13. Juni 2011, 16:04 »
øv....