Forfatter Emne: Peugeot 407 SW HDI 2,0 - sløv speederrespons  (Læst 2754 gange)

MartinN

  • Gæst
Peugeot 407 SW HDI 2,0 - sløv speederrespons
« Dato: 22. Maj 2011, 14:19 »
Hejsa, jeg håber, at der er en af jer med teknisk indsigt, der kan lede mig på vej. Problemet er, at min 407 2,0 HDI har en forsinkelse på speederen på mellem1 og 1,5 sekund.

Det optræder ved alle hastigheder og er specielt irriterende ved gearskifte. Kører jeg 100 km/t og trykker speederen i bund, er der nærmere 2 sekunder før der overhovedet er en reaktion fra motoren.

Jeg har kørt peugeot i rigtig mange år, og oplevet forskellige fejl, men denne kan jeg ikke umiddelbart gennemskue. Så kvalificerede bud er meget velkomne.

sttn

  • Gæst
RE: Peugeot 407 SW HDI 2,0 - sløv speederrespons
« Svar #1 Dato: 22. Maj 2011, 20:08 »
Hej

Ja velkommen i klub HOP. hos os er der gyngestol, jeg har lige skrevet til mine venner hos Peugeot ( forhandler ) de har på to gange værsted besøg skiftet EGR ventil 3000, sidste gang Skiftet noget magnet ventil og vacum styring 4000 i rundtal men lige meget har det virkede

På regning står der hvis dette ikke hjælper så skal indsugning renses 5 timer det er vel ca 5000 med alt mon ikke men så er værkstedet vel også dækket ind med den udtales ,så om det der er skiftet var istykker tja ved ikke men håber da.

Problem er ud af lige vej ( gyngestol) og ved igangsætning.

Bilen er ikke ny og sliddele skal der til det er jeg helt klar over.

Hilsen
steen
« Senest Redigeret: 22. Maj 2011, 20:09 af sttn »

MartinN

  • Gæst
RE: Hmm.. nogle bud?
« Svar #2 Dato: 27. Maj 2011, 23:10 »
Tak for svaret, som jo kun kan give en koldsved. Nu har jeg kørt Peugeot i 20 år efterhånden og har været en lignende mølle igennem på værkstedet. Det var første og sidste gang - og værkstedet ved det.

Jeg tør æde Peugeot instruktionsbogen på, at der er andre, der har eller oplever det samme som jeg, med sløv speederrespons på en 407 2,0 HDI.

Så kunne I ikke bidrage her med jeres erfaring og evt. løsning af problemet??

silverfox

  • Gæst
RE: Peugeot 407 SW HDI 2,0 - sløv speederrespons
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2011, 07:22 »
Umiddelbart tænker jeg gasspjældspotentiometeret?

MartinN

  • Gæst
RE: RE: Peugeot 407 SW HDI 2,0 - sløv speederrespons
« Svar #4 Dato: 11. Juni 2011, 14:10 »
gasspjældspotentiometeret.. Kan man konkret fejlsøge på det? og evt. hvordan?

Min fornemmelse gik i retning af nogle af vaccumslangerne, der f.eks. regulerer viklen på bladene i turboen. Men jeg kan ikke høre nogen vislende lyd når jeg kører, hvilket lige så godt kan være fordi kabinen er meget velisoleret...

Er det normalt for en Peugeot 407 2,0 HDI at der er den "turbo-tøven", for jeg har aldrig oplevet det før i nogen af mine andre Peugeot HDI biler..

MartinN

sttn

  • Gæst
RE: Peugeot 407 SW HDI 2,0 - sløv speederrespons
« Svar #5 Dato: 11. Juni 2011, 16:24 »
Hej igen..

Iflg Susanne køre bil godt nu, det kvævede de skulle rense indsugningen (pris vides ikke) men dyrt.

En anden morsom ting var de havde ikke monteret retur slange( klik system) så bilen var smurt ind i diesel i motor rum bagklap godt snaket til, kunne lige se avisen 307 brudt i brand på motorvej .

Men den blev hentet af dansk autohjælp,turde ikke køre men den, der lå en meget pæn sø under motor.

Så nu er jeg jo spændt på om den køre bedre efter rensning.

hilsen
steen