Forfatter Emne: Hjælp til forståelse...!  (Læst 1696 gange)

SnowBlow407

  • Gæst
Hjælp til forståelse...!
« Dato: 20. Juni 2011, 17:26 »
Hej Folkens - Håber i kan give mig et fif med på vejen her.

I Januar måned, købte jeg en peugeot 407 - og den er vi sådan set vældigt glad for. Men eftersom det gik hen og blev varmere i vejret - måske vi konstatere at klimaanlæget ikke virker optimalt. Så jeg havde en kammerat til at kigge på det (Som har arbejdet med Aircon før) og man mente jeg skulle tage kontakt til Forhandleren/Værkstedet hvor jeg har købt bilen - da det øjensynligt var det galt, at jeg nok skulle have kølemiddel på - og eftersom jeg stadig har garanti på dyret (6mdr fuld mekanisk & teknisk) tænkte jeg ... "Fair nok, vi ringer derop og hører dem af, hvordan og hvorledes..."

Jeg ringer derop i morges ... Og kan efter samtalens udfald sige, at jeg er godt misfornøjet... Den operation kunne man ifølge værkstedslederen ikke sætte under garantien, da det var en serviceydelse... (Bilen blev leveret med Leveringsservice og et ekstra udviddet service... + de har været inde og lave det defekte varmeanlæg som de fleste 407'ere lider under ) Så det ville koste 1000,- kr hos dem at få serviceret Aircon .... og så tænker jeg sådan lidt "What???" - Kunne man ikke have tjekket det for små 5 mdr siden?? ... og så havde han den frækhed at sige ... "Jamen, det var jo meget normalt at tjekke om Airconditionen virkede... " - Du er problemet så, at de færreste Danskere har lyst til at tjekke hvor koldt aircon er/kan blive når der er -15 grader udenfor på det tidspunkt ...

Hvad siger i gutter? - Hvordan skal jeg forholde mig... må jeg æde det argument med at det en serviceydelse? ... Skal jeg bare acceptere at tja, skulle bare ha været klogere? - Eller mener i, man sagtens bør kunne få sådan noget under garantien?!

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til forståelse...!
« Svar #1 Dato: 20. Juni 2011, 19:54 »
Du kan få kølemiddel hos Citroen for ca. 600 kr. Alt inklusive.
Køber  du en bil, så skal aircon vel virke, men kølemiddel er vel som bremseklodser noget man forventer at skal skifte.
Min er 3 år, og stadig under garanti, jeg køre den snart til Citroen for at få den efterfyldt, under den operation bliver det også tjekket for tæthed.
Er din ikke tæt, så lav en aftale med citroen om at de beholder kølemidlet til en sener på fyldning, og kør så hen hvor du har garanti og få den reppet under garanti.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

rem-dk

  • Gæst
RE: Hjælp til forståelse...!
« Svar #2 Dato: 20. Juni 2011, 21:51 »
Hvis din garantiperiode ikke er udløbet, kan de ikke løbe fra dette efter min overbevisning.
En sådan garanti dækker ikke kun det de har lyst til at lave, men hele bilen og dermed også aircon/klimaanlæg.

SnowBlow407

  • Gæst
RE: Hjælp til forståelse...!
« Svar #3 Dato: 21. Juni 2011, 12:05 »
Problemet består i at vi har fået et udviddet service,  før bilen blev leveret  -  som der i papirerne ser ud som vi har betalt for?!  -  Det er ikke nærmere specificeret hvad de har gjort  -  og hvad der er blevet lavet/tjekket ...

Så FDM fortæller mig så  (Igennem deres info på hjemmesiden)  -  At det er deres opgave/pligt at bevise at de har serviceret klimaanlæget....    Syntes jeg faktisk lyder rimeligt...

Men værkstedet nægter   -  da det er en service-ydelse almen vedligehold som de kalder det ....   Men tænker lidt -  når jeg har 6 mdr fuld mekanisk og elektrisk  garanti ....  Så ved jeg dælme ikke hvor langt man skal gå og hvordan man forholder sig ...  og er en smule for nærrig til at betale 620,- kr for at melde mig ind i FDM for at få hjælp den vej rundt....

silverfox

  • Gæst
RE: Hjælp til forståelse...!
« Svar #4 Dato: 22. Juni 2011, 06:41 »
Det udvidede service dækker formentlig kun mekanisk service, ikke service af aircon. Men jeg synes at værkstedet har en pointe i at du selv kunne have tjekket om anlægget virkede. Jeg bruger mit klimaanlæg hele året. Det er fremragende til at afdugge ruder og generelt holde temperaturen; desuden forlænger det anlæggets levetid ikke at slukke det.

morgan

  • Gæst
RE: Hjælp til forståelse...!
« Svar #5 Dato: 24. Juni 2011, 13:08 »
Citér
silverfox skrev:
Det udvidede service dækker formentlig kun mekanisk service, ikke service af aircon. Men jeg synes at værkstedet har en pointe i at du selv kunne have tjekket om anlægget virkede. Jeg bruger mit klimaanlæg hele året. Det er fremragende til at afdugge ruder og generelt holde temperaturen; desuden forlænger det anlæggets levetid ikke at slukke det.


du skulle ha tjekket det op fra starten.....

Efter Silverfox har givet mig en forklaring, så står min A/C altid på on..