Forfatter Emne: 307med uforklarligt kæmpe problem...LØST  (Læst 5248 gange)

GDK

  • Gæst
307med uforklarligt kæmpe problem...LØST
« Dato: 16. Juni 2011, 23:04 »
Jeg leverede i tirsdags min 2004 307 airvan 1,6 hdi hos Peugeot i Nakskov for at få lavet en masse ting. De ting der blev rørt ved i motorrummet var: skiftet luftfilter, sat 4 nye gløderør i og åbnet en indsprøjtningsdyse der havde sat sig samt skiftet pakningen. Da jeg skulle forlade værkstedet kørte biled af h til og huggede i alle gear ved acceleration som om den kun kører på 3 cylindre. Jeg kørte den tilbage og de har nu haft den i 2 dage ekstra uden at kunne finde årsagen. Alle dyser er skiftet, og der bliver ikke meldt nogen fejlparametre på fejlsøgning. Alle mekanikere på værkstedet har været inde over, men ingen ved hvad de skal gøre...nogen ideér?

Mvh
« Senest Redigeret: 02. August 2011, 12:18 af GDK »

silverfox

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2011, 12:58 »
Trykregulatoren til højtrykspumpen eller railtryksensoren?

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2011, 14:36 »
Måske..jeg er ikke velbevandret inden for området så jeg ved ikke hvad de sensorer betyder for motorgangen, men vil da forelægge dem det...jeg læste et andet indlæg her med en mand der havde fået foretaget samme indgreb i sin airvan med samme resultat. Her blændede man egr ventilen af med det resultat at bilen ikke huggede mere, men dog mistede den noget kraft....jeg er ved at blive bekymret...

sttn

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2011, 23:54 »
Hej hopper lige på her.

Tro nok vi har lidt samme problem,mit er ved del gas ( speedtryk lavt) så hugger vores de har skiftet EGR ventil/ noget magnet ventil og noget trykregulator sider vist omk turbo ? sidst de rode med den rensede de indsugning, fordi den var stoppet til, din ERG ventil sender udstødninggas tilbage til indsugning ved lave gas så den bliver renset mere og der ved stopper til smart ikk, 5000kr.
de glemt så at monter diesel retur fast så vognen var snasket til og måtte hentes ,den skal retur til værksted i Juli .

hilsen
steen

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #4 Dato: 18. Juni 2011, 13:03 »
Hej igen...ja man prøvede at blænde EGR af, men uden resultat....bilen hugger og har ingen trækkraft. Turbotrykket lå en anelse under hvad der er normalt, men det bør ikke være det der gør det. Hvad gør magnetventilen?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #5 Dato: 18. Juni 2011, 13:13 »
der er to vacumventiler, de sidder hvis oven på A/C pumpen, de skal hvis styre VVT (variabel ventil timing) på motoren
« Senest Redigeret: 18. Juni 2011, 13:38 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #6 Dato: 18. Juni 2011, 13:15 »
øøøhhh??

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #7 Dato: 22. Juni 2011, 08:49 »
BUMP for nye idéer?

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #8 Dato: 23. Juni 2011, 18:17 »
Så er fejlen fundet!!!!

Jeg fik opkaldet idag om at min bil var klar(kan desværre først hente imorgen), og at fejlen var fundet. Da mekanikeren havde fået løsnet den indsprøjtningsdyse som havde sat sig til at starte med skiftede han pakningen. MEN, han glemte at fjerne den gamle fastbrændte som så gjorde at dyssen sad 2mm for højt. Det tog dem så 7 arbejdsdage af få øje på....glæder mig til at hente den imorgen.

morgan

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #9 Dato: 24. Juni 2011, 12:55 »
Citér
GDK skrev:
Så er fejlen fundet!!!!

Jeg fik opkaldet idag om at min bil var klar(kan desværre først hente imorgen), og at fejlen var fundet. Da mekanikeren havde fået løsnet den indsprøjtningsdyse som havde sat sig til at starte med skiftede han pakningen. MEN, han glemte at fjerne den gamle fastbrændte som så gjorde at dyssen sad 2mm for højt. Det tog dem så 7 arbejdsdage af få øje på....glæder mig til at hente den imorgen.


Grine... sikke noget P... de fyre af.. Man glemmer ikke en kobber pakning og bare montere en ny uden på.... løgn og latin fra værkstedet.

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #10 Dato: 24. Juni 2011, 13:27 »
Du køber den ikke Morgan? Hvad tror du så?

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #11 Dato: 28. Juni 2011, 15:39 »
Jeg kan ikke klare det mere..Jeg hentede min bil 5 minutter i lukketid fredag, og så snart jeg kørte hjemad kunne jeg mærke at den ikke trak som den skal. Typisk når det er fredag efter lukketid. Ringede ind mandag og fik af vide at jeg skulle komme ind med den idag. En fejllæsning afslørede at turboen ikke leverer mere en en 3. del af hvad den skal...meget mærkeligt at det er sket efter at de har haf min bil. Nu siger de så at det må være et tilfælde at den er stået af i deres varetægt, og at de ikke kan have ødelagt turboen...Den får monteret ny turbo for at tjekke problemet imorgen, men jeg mener bare ikke at det kan være rigtigt at jeg skal æde den når der ikke var noget med turboen da jeg afleverede bilen. Det skal siges at bilen har gået 196.000, og at de derfor mener at det er naturligt at turboen nu står af....FUCK!!!!!!!

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe proble
« Svar #12 Dato: 13. Juli 2011, 11:17 »
Splinterny turbo monteret. Det har hjulpet lidt, men ikke nok. Med lille campingvogn på var det et mareridt som aldrig nåede op på 90 og næsten konstant kørsel i 4. gear....nogen ideér?

GDK

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe problem...LØST
« Svar #13 Dato: 02. August 2011, 12:21 »
SÅ ER PROBLEMET FUNDET

Fik opkaldet idag om at man havde prøvet at skifte alle 4 dyser for at tage tingene fra starten. Og det var problemet. Al den tid bare for at finde ud af at det er dyserne der skal skiftes. Så i skrivende stund er de igang med at afmontere den nye turbo, og montere den gamle igen, samt bestille de nye dyser til 1900+moms pr stk. FØJ!!!! Jeg glæder mig ikke til at se den samlede regning for hele den her sag

brugge

  • Gæst
RE: 307med uforklarligt kæmpe problem...LØST
« Svar #14 Dato: 06. August 2011, 21:35 »
Hvordan startede den med kold motor med de defekte dyser ??? Hvis dyserne ikke levere nok ville en lækage-måling afsløre alt for meget returvæske fra dyserne samt ringe eller ingen start med kold motor.