Forfatter Emne: Oliespild 407 SW  (Læst 2628 gange)

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Oliespild 407 SW
« Dato: 20. Juni 2011, 18:08 »
Hej;)

Jeg har en Peugeot 407 fra 2006 som  spilder olie. Da jeg købte bilen så jeg fejlen men fik af vide at det skulle den gøre.
Nu har jeg selv set på den og det er selvfølgelig blevet værre...

Jeg kan se der hvor man påfylder olien er der et sort plastikdæksel hvor der sidder en pakning imellem. Jeg ved ikke om det er ventildækselpakniongen, men længere nede sidder der også en pakning og længere nede igen tror jeg nok det er mellem knasten og topstykket, Ved det ikke, men kan se der er flydende pakning og DERFRA spildes der olie :o...
Skal man skille hele motoren af og stille den på mærker igen eller er den lige til at skille ad og til at lave selv?

Håber på et par gode svar

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Oliespild 407 SW
« Svar #1 Dato: 20. Juni 2011, 20:58 »
Jeg havde en Audi i 10 år, som jeg var glad for, men den begyndte at lække olie, og det kunne jeg ikke have, den blev repareret flere gange, men intet hjalp.
Så købe jeg en 407 i dec. 04, og den har ikke dryppet en eneste dråbe olie, og får kun det der bliver fyldt på én gang om året.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

mulle

  • Gæst
RE: Oliespild 407 SW
« Svar #2 Dato: 20. Juni 2011, 23:44 »
Pakningen mellem det sorte dæksel og den blanke del af motoren er ventildækselpakning, som er en slags gummipakning.
Den er ret nem at skifte og intet der skal stå på mærker.

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Oliespild 407 SW
« Svar #3 Dato: 21. Juni 2011, 08:01 »
men vis man skal have det skjold af længere nede skal dyserne så op det er af almilium og der er noget flydene pakning ?

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Oliespild 407 SW
« Svar #4 Dato: 21. Juni 2011, 12:21 »
så har jeg været hos peugeot idag og de mente det var fra varkum pumpen den var galt med så der vil jeg prøve at starte med at parke om og se om den kunne vøre derfra ellers kostede det 7000 kr at få lavet vis det var fra knast huset mange penge puha

morgan

  • Gæst
RE: Oliespild 407 SW
« Svar #5 Dato: 24. Juni 2011, 13:39 »
hello

Lav en komplet motorvask på øsen...

Derefter kan du se præsis hvor den sveder fra.

eks bundkar, ventildæksel, oliefilter osv... super nem løsning for at fejlsøge på et olie spild.


go vind. B)