Forfatter Emne: Ny Peugeot 405 ejer.  (Læst 2301 gange)

DaFr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Ny Peugeot 405 ejer.
« Dato: 20. Juni 2011, 09:10 »
Hej med jer.

Vil starte med at undskylde mig, for jeg kunne sikkert godt finde svar ved at søge på kryds of tværs i forum'et, men synes det er lidt uoverskueligt. :|

Nå men... Jeg har lige købt mig en Peugeot 405 1,8i Style fra 94 med 173000km på tælleren, 1 ejer og alt service 100% i orden med dokumentation siden den blev solgt fra Peugeot i 94, og rustbeskyttet hvert 3 år. Ellers sjovt at få fat i en bil hvor man kan følge alt hvad der er sket med den, men selvfølgelig kan man se på lakken at den har været brugt og kørt i. Men er sikker på at der er mange km og år i den endnu.
Så derfor at jeg valgt at melde mig ind i Peugeot klup Danmark for at få lidt gode råd og erfaring. Og da bilen nok har lidt fremtid, så vil jeg da godt bruge lidt tid på den og lave lidt ved den.
Og det har så udløst nogle spørgsmål, måske lidt mange????

1.   Omdr-tæller/ instrument. Kan jeg finde det fra en anden model og sætte over i? Ligger der originale ledninger klar?

2.   Hvad med det digitale ur evt. med termometer, kan det efter monteres, ligger der ledninger til det?

3.   Tågelygter. Er det til at finde fra en anden model og montere, ligger der originale ledninger til dem. Kræver det en helt anden kofanger? Synes nemlig ikke jeg kan se at der skulle være forberedt plads i den jeg har på.

4.   Interval-visker. Min model har det med ”1” indstilling, tit ikke nok, kunne godt tænke mig flere interval’er. Er det et løst modul, som der kan udskiftes plus visker-kontakt-arm inde i bilen selvfølgelig? Ledninger???

5.   Nogle som kender hjemmesidder med originalt udstyrsprogram til 405’ere og andre spændende ting som styling, mods, tips og tricks osv….?

6.   Der er vel ikke en i nærheden af Nykøbing F, som har erfaring og interesse i at hjælpe mig med at sænke den lidt i bagenden?  Havde tænkt mig at sænke den 40mm foran og måske en 30-35mm bag, lyder det ikke okay uden det giver de store problemer med skærmkasser og køre komfort?

Ja og så modtager jeg da gerne gode og dårlige erfaringer med den bil model, måske der sidder nogle og ved hvad man/jeg evt. skal være særlig opmærksom på osv.

Sikke en masse spørgsmål, håber på lidt gode svar.

Venlig hilsen
Dan.

P.S. Findes der andre gode forums inde for Peugeot 405 eller bare Peugeot?

mulle

  • Gæst
RE: Ny Peugeot 405 ejer.
« Svar #1 Dato: 20. Juni 2011, 14:48 »
Tillykke og velkommen i klubben

Lige et par hurtige svar ud fra min svage hukommelse
1. Der ligger et 3 polet stik bag ved instrumentet ,hvis omdrejningstælleren ikke virker, skal ledningerne monteres ude i motorrummet
2.Der er stik til ur (der er ikke termometer i 405)
3.Ved ikke om ledninger er der,kontakten er blændet af
4.Nej,kræver en lidt større ændring
5.Prøv Google (MI16 og T16 er mest spændende)
6.Nemt nok nye fjedre foran og drejes et par hak i svingarmene bagi

gode og dårlige erfaringer! Jeg var rigtig glad for mine (405 GRD og 405 1,9GRI)
Gode: Kører godt, ruster næsten ikke, billig vedligehold og reservedele
Dårlige: Bagbro og slidte sæder ,men hvad f.... efter 15-20 år kommer der lidt

DaFr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ny Peugeot 405 ejer.
« Svar #2 Dato: 21. Juni 2011, 14:07 »
Hej og mange tak.

Ja og tak for dit svar ;) Havde da håbet på mange flere svar, men nok ikke så en interessant bil mere? :o

1. okay, vi siger at stikkende er der, er det så bare at gå ud og finde et instrument fra en anden model? Kan jeg mon tage uret ud af mit og bygge omdr-over i, eller skal jeg spole den anden km-tæller så det passer med mine km også bruge hele instrumentet?

2. Der er vist nogle hvor der er en ude temp. bygget ind sammen med uret. Men nu heller ikke det væreste at finde strøm og lys til det.;)

3. Må se om jeg kan finde stumper hos huggeren, måske jeg kan finde nogle tågelygter også, så er det bare om jeg skal ha en anden kofanger også?

4. Hmm så er det nok noget jeg må droppe, ja så skal jeg da finde en af de der "visker-robotter" i en udstyrsforretning og efter montere, var selvfølgelig en mulighed. hehe.

6. Ja forfjedere er ikke det store problem at finde og skifte, men skulle gerne ha bagenden med ned også. Ved ikke om jeg har mod på at gå igang selv, ville jo være bedst hvis jeg havde en til at hjælpe som har prøvet det før, evt også havde plads til det. ;)

Hilsen
Dan

tvmanden

  • Gæst
RE: Ny Peugeot 405 ejer.
« Svar #3 Dato: 22. Juni 2011, 00:11 »
Du skal skifte hele instrumentet stikket til omdrejningstælleren sidder ca midt i instrumentet .I min GTX var stikket monteret i instrumentet ,det nye fik jeg fra en 1,6 GRI det passede 100%.
Digitaluret (12 timer AM PM) passede også .
Det må være i en T16 hvis du har set et termometer.
Viskekontakt og lyskontakt er ikke ens i de første og sidste 405 ,jeg har ikke haft brug for en robotvisker
Tågelygter:dem har jeg kun prøvet inden syn
Pas på ikke at sænke den for meget,den skraber bunden når man kører over vejbump (jeg var godt træt af det på min),men den ser rigtig godt ud når den er lav.

DaFr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ny Peugeot 405 ejer.
« Svar #4 Dato: 23. Juni 2011, 17:34 »
Hej. Takker for dit svar.

Jeg må forbi huggeren og se om jeg kan finde et instrument og et ur, har det nu bedst med at der er omdr-tæller i bilen.:D

Havde nu heller ikke tænkt mig at smide den helt ned på jorden, synes bare den er ufattelig høj, så lidt ville bestemt pynte på den.

Nu vil jeg gerne ha tågelys, så kunne jeg bruge dem som kørelys og så spare lidt på mine H4. Ved godt at tågelys er noget man realt bruger meget lidt, men originale tågelygter er nu engang pænere end alle de ekstra lygter man køber i biludstyrsforretninger. Men desværre så er det en helt anden kofanger jeg skal ha fat i, også skal den forbi en maler osv. Så er det jo en lidt anden pris.

Hmm slet ikke nogen i nærheden af mig der kunne hjælpe med at sænke bagenden på en 405'er? :D:D

Hilsen
Dan:o