Forfatter Emne: Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?  (Læst 2206 gange)

Anders_MP

  • Gæst
Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?
« Dato: 10. Juni 2011, 14:36 »
Hej Forum!

Bestilte en 308 st. i den nye 2011-model for 3 uger siden til levering i august. Har lige fået et opkald fra min leverandør, der fortæller at Peugeot ikke kan levere med Bluetooth i resten af 2011!!!

Jeg kan få et prisnedslag eller afbestille.

2 spørgsmål:

Er der nogen der har hørt tilsvarende - det virker da mærkeligt at en så simpel komponent ikke kan leveres!?

Kan der eftermonteres integreret BT i en Peugeot eller skal man ud i noget Parrot? Forhandleren siger der ikke kan eftermonteres, men de plejer ikke altid at være så stærke i BT teknologi, da det ikke er mekanik og det hele tiden ændrer sig...

Jeg vil gerne have min nye 308, men jeg vil så nødigt undvære Bluetooth...

Tak for hurtige svar - deadline for at tage en belutning er kort :(

silverfox

  • Gæst
RE: Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?
« Svar #1 Dato: 11. Juni 2011, 07:41 »
Nu er Peugeots originale BT løsninger heller ikke meget værd, så du går ikke glip af det store. Men det lader til at det er korrekt at det ikke er muligt pt.
Tjek lige: http://peugeot.dk/kompatible-mobiltelefoner/ for at se om Peugeot overhovedet tilbyder en BT løsning til din telefon. Udvalget er nemlig ret sølle.

Iøvrigt skal du holde dig langt væk fra Parrot, medmindre du er helt vild med reklamationer. Prøv en Bury løsning istedet.

406er

  • Gæst
RE: Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?
« Svar #2 Dato: 11. Juni 2011, 11:23 »
Hej

Har fået mit nye 308 årg 2011 helt ny for to uger siden men har Bluetooth på min ;););)

Anders_MP

  • Gæst
RE: Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?
« Svar #3 Dato: 22. Juni 2011, 11:11 »
Jeg endte med at bestille den uden Bluetooth, men fik så sat en USB-box i, så vi i det mindste har adgang til MP3-samlingen (har 80 CD'er liggende i høj kvalitet på en 8 GB USB nøgle på størrelse med min tommelfingernegl).

Fik at vide at der også er leveringsproblemer på fabriksmonteret baksensor (men den fik jeg nu med).

Hele miseren skyldes problemer med leverancer af delkomponenter fra japanske underleverandører (jordskælv, tsunami, kernenedsmeltning)...

/ Anders

skpedersen

  • Gæst
RE: Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?
« Svar #4 Dato: 10. Juli 2011, 17:35 »
Citér
silverfox skrev:
Nu er Peugeots originale BT løsninger heller ikke meget værd, så du går ikke glip af det store. Men det lader til at det er korrekt at det ikke er muligt pt.
Tjek lige: http://peugeot.dk/kompatible-mobiltelefoner/ for at se om Peugeot overhovedet tilbyder en BT løsning til din telefon. Udvalget er nemlig ret sølle.

Iøvrigt skal du holde dig langt væk fra Parrot, medmindre du er helt vild med reklamationer. Prøv en Bury løsning istedet.


Hej,
min erfaring er nu at man får de fleste telefoner til at virke.
I min 308'er har jeg WIP Bluetooth og har en HTC Wildfire, Nokia 6300 og en Nokia 5310 tilkoblet.

Alle tre telefoner giver mulighed for opkald fra importeret telefonliste, modtagelse af opkald og streaming af musik.

Alt fungerer fint, og har aldrig bluetooth-tilkoblingsproblemer.

silverfox

  • Gæst
RE: Den nye 308 st. kan ikke leveres med Bluetooth!?
« Svar #5 Dato: 10. Juli 2011, 22:16 »
...udvalget af kompatible telefoner er udvidet kraftigt siden jeg svarede på indlægget.
Dog bør man stadig tjekke Peugeot.dk for at sikre sig at ens mobil er kompatibel.