Forfatter Emne: Ingen overskrift  (Læst 1389 gange)

mattsson

  • Gæst
Ingen overskrift
« Dato: 02. Juli 2011, 17:03 »
Jeg har haft en del problemer med for høj forurening til syn..
Min var box tunet. køre nu standart, det hjalp en del men den bliver stadig sort på kofangeren. Fik dog synet den ,men problemet er der igen om 2 år:(
Der var ingen fejl ved besøg hos Peugeot.
SÅ JEG LÆSER GERNE DE SVAR DER MÅ KOMME

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ingen overskrift
« Svar #1 Dato: 02. Juli 2011, 17:39 »
Jeg tror dit problem er løst. Når den kan blive sort på kofangeren så må din bil være uden partikelfilter ikke. Jeg har synet mange dieselbiler. Altid kørt min 20 kilometer inden syn så de er helt varme. Syns manden laver normalt 3 forsøg og tager så et gennemsnit. Bilerne ryger mere sort ved de første forsøg for vi kører jo aldrig med sømmet i bund i frigear. På vej hen til synshallen kører jeg så ved max omdrejninger i lave gear fordi det svarer til de første prøver han laver til syn. Spændende hvad i mener om min fremgangsmåde. Jeg gør det også med benzin biler. Katalysatoren skal være super varm til syn. Altid med nyt luftfilter naturligvis og med pumpen skruet ned så omdrejningstælleren ikke går op i det røde felt på gamle dieselbiler. Hvis jeg skulle syne en der var chippet ville jeg køre på standard chip et stykke tid før syn. Hvis en dieselbil ryger tydeligt sort så skal der gøres noget før den kan synes. Jeg har oplevet at synsmanden ikke gad lave testen fordi han kunne se at den ikke røg sort og så er den nok iorden.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ingen overskrift
« Svar #2 Dato: 02. Juli 2011, 20:39 »
Mig bekendt er alle 407 HDI med FAP   ,  men hvis den bliver sort  kunne der være fejl på partikkelfilter  ,   en parametermåling kan måske gi et billede af hvad der er årsagen  , det er ikke noget der behøver gi en  fejlkode på udlæsning