Forfatter Emne: Peugeot 207 rally body kits  (Læst 2519 gange)

Pug207

  • Gæst
Peugeot 207 rally body kits
« Dato: 21. September 2011, 01:31 »
Hej alle sammen :-)

Jeg overvejer kraftigt at købe en Peugeot 207 eller en Peugeot 207.
Jeg har i den forbindelse 2 spørgsmål.

1. Kan man købe body kits (eller dele) således at Peugeot 207eren /206+ får et WRC rally look ? (eller en lettere kopi af en Pug 207 fra S2000 klassen)?

Jeg har i lang tid søgt efter disse, men jeg kan ikke umiddelbart noget (kigget på diverse styling sites, og self. brugt google). EKsisterer der overhovedet noget "rally-look" bodykit ?

2. Eksisterer der nogle fede udstødningskit til sådanner en fin Pug207/pug206+, som giver lidt ala en Rally lyd? (racerkat samt anden bananmanifold er udelukket, da jeg er blevet frarådet dette). Jeg er godt klar over at man nok ikke kommer i nærheden af Rally lyden, da det kræver mange MANGE penge! og noget seriøst grej.
Erfaringer med bagpotter /mellempotter er selvfølgelig meget velkomne!


Som i nok allerede har fundet ud af, er min plan at efterligne de flotte Rally modeller.

Rent motorstørrelse har jeg ikke fundet ud af endnu, men jeg regner med en 1,6 90 HK , eller en 1,4 75 HK Benzin vel at mærke.

Dog kunne det måske også ske at jeg valgte en Hdi.

Tak på forhånd.
« Senest Redigeret: 21. September 2011, 01:32 af Pug207 »


Calimic

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 63
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
/Calimic

Pug207

  • Gæst
RE: Peugeot 207 rally body kits
« Svar #3 Dato: 21. September 2011, 13:56 »
Hej :)

Dem fra stylingsportalen samt carzone har jeg kigget på før. De ligner tilnærmelsesvis ikke rally bodykittet :) tilgengæld ser den sidste ganske fornuftig, dog er jeg lidt usikker på om det er en seriøs forhandler (siden ser lidt uprofessionel ud). Findes der nogle man kan købe på en tysk side / engelsk side som i kan stå inde for (håber lidt at der er en der har søgt efter det samme).

Tak for forslagene for resten :-) dejligt med noget hjælp.

Pug207

  • Gæst
RE: Peugeot 207 rally body kits
« Svar #4 Dato: 22. September 2011, 13:33 »
Et lille ekstra spørgsmål :-)

Hvis man nu skulle ombygge en Pug207 til en "lookalike" rally vogn, hvad ville det ca. koste? (dele for sig, og måske komplet, med montering og lakering).

Med bodykit (evt. som vist), lakering, klistermærker, sænkning, komplet udstødning (dog så det er lovligt, hvis dette ikke kan lade sig gøre, bliver det bare til en anden bagpotte og mellempotte som kan give noget racer lyd) og til sidst sæder.

Jeg er lidt bange for at det ikke vil være til at betale for os "normale" mennesker :-), men er spændt på at se.

Det kunne også være at hvis prisen er MEGET HØJ (70.000-80.000 klassen), kunne man måske lave lidt ala det samme på en Pug206 + (den nye plus serie) ?

Forslag til dele er meget velkomne.


Edit: jeg har glemt at skrive, at det er en normal gadebil som skal køre på hvide plader, det vil sige den skal ikke køre RALLY race, men jeg blot vil prøve at få min drømmebil :-)  .

Hvad koster en 3/4 punkts sele + montering? (dette skal være lovligt, ellers dropper jeg denne ide).

Vil bilen blive kaldt til syn / told & skat med alle de ændringer (selvom jeg ikke reelt piller ved motoren, ud over måske et luftfilter)?
« Senest Redigeret: 22. September 2011, 13:45 af Pug207 »