Forfatter Emne: peugeot 407  (Læst 1499 gange)

stehan

  • Gæst
peugeot 407
« Dato: 30. Juni 2011, 14:34 »
Jeg har købt mig en peugeot 407 fra december 2006 og er udemærket tilfreds.
Da jeg fandt bilen blev det oplyst det var en performance model 1.6HDi og vægtafgiften derefter ville hedde ca 1650kr pr ½ år.
Nu skal jeg så give ca 1950kr pr halvår da den er registreret som en 2006 model.

Hvordan kan jeg se om det er en model fra 2007/2006 har kontrolleret stelnr og reg nr. hos peugeot og på nettet. Hvor jeg faktisk bare får at vide at det som den er registreret ind som gælder, uden de svarer på mit spørgsmål om hvorvidt det er en 06 eller 07.

Nogen der ved hvordan jeg kan finde ud af dette?

Mvh Steffan

silverfox

  • Gæst
RE: peugeot 407
« Svar #1 Dato: 30. Juni 2011, 22:22 »
Ud fra bilen stelnr kan en Peugeot forhandler fortælle dig præcis hvornår bilen forlod fabrikken. Men fastsættelsen af afgiften fastsættes ud fra hvornår bilen er indregistreret første gang og efter hvilken typegodkendelse der er gældende.

stehan

  • Gæst
RE: peugeot 407
« Svar #2 Dato: 01. Juli 2011, 13:23 »
Jamen efter hvad jeg ser i bilen ligner den ikke de andre 2006 modeller, og mener at have læst et eller andet sted at performance modellen først kom som 2007 model. På Typegodkendelsen er der angivet 4 modeller, og min kan passe på to af dem. Ifølge stel. nr, kan det være begge modeller, men jeg ved ikke hvordan man afgør det. Det kunne jeg godt bruge lidt hjælp til. Er der nogen som har en ide til hvordan det kan gøres?

Jeg ved godt det kun er 300kr pr halv år, men hvis det nu er en fejl kan jeg sagtens bruge pengene på noget andet.

Vægtafgiften fastsættes vel ikke bare på hvornår den er indregistreret første gang, men hvor langt den kører, på hvilket brændstof i forhold til dens vægt.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: peugeot 407
« Svar #3 Dato: 02. Juli 2011, 07:53 »
Har du prøvet at spørge den tidligere ejer, og du kan også gå på motorkontoret og sige at der må være en fejl, min 2004 blev reg. uden partikkel filter så der kan sagtens være en taste fejl.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]