Forfatter Emne: "væske"partikefilter 207sw  (Læst 2770 gange)

John Poul Larsen

  • Gæst
"væske"partikefilter 207sw
« Dato: 11. Juli 2011, 14:29 »
S16 HDI 1,6 109 HK. Sort box til venstre for hø. baghjul indholder en plastpose med flydene væske. denne væske er gulbrun klæbrig, og sidder godt fast på mine fliser i carporten. Problemet er denne pose gik læk  for 14 mdr. siden  , og nu igen. min mekaniker siger årsagen er at posen glider rundt i den sorte box. Så,de kender til problemet. Er jeg bare uheldig eller er der nogen som kender til fejlkonstruktion.
MVH john P. Larsen:

silverfox

  • Gæst
RE: "væske"partikefilter 207sw
« Svar #1 Dato: 11. Juli 2011, 20:31 »
Jeg har aldrig hørt om denne fejl. Men den er da ret alvorlig, da partikelfilteret skal bruge denne væske for at fungere. Har væskebeholderen været adskilt/udskiftet i den nævnte periode?

John Poul Larsen

  • Gæst
RE: "væske"partikefilter 207sw
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2011, 23:45 »
Ja, den sorte box blev udskiftet for 14 mdr. siden. Årsagen forstod jeg som opkørt frossen sne, som har ødelagt boxen og dermed "posen"
Der må så være en anden årsag denne gang. Det er jo surt hvis det er en udgift, med 14 mdr. mellemrum og så lige efter garantiudløb.
MVH John P. Larsen

ipk

  • Gæst
RE: "væske"partikefilter 207sw
« Svar #3 Dato: 13. Juli 2011, 11:30 »
Hvis det er den samme Eolys væske som bruges i min Peugeot 406 HDI, skal du passe på for det er noget rigtig giftigt stads.

morgan

  • Gæst
RE: "væske"partikefilter 207sw
« Svar #4 Dato: 15. Juli 2011, 11:47 »
Citér
John Poul Larsen skrev:
S16 HDI 1,6 109 HK. Sort box til venstre for hø. baghjul indholder en plastpose med flydene væske. denne væske er gulbrun klæbrig, og sidder godt fast på mine fliser i carporten. Problemet er denne pose gik læk  for 14 mdr. siden  , og nu igen. min mekaniker siger årsagen er at posen glider rundt i den sorte box. Så,de kender til problemet. Er jeg bare uheldig eller er der nogen som kender til fejlkonstruktion.
MVH john P. Larsen:


Hejsa

Ja' min indkørsel er også smurt ind i dette snask...

De siger at den flækker i studsen, så det render ud. fik ny beholder på garanti.:|

Det er en pisse klog ingeniør der har siddet og designet denne satan. De kunne ha lavet en add beholder ala en sprinkler beholder, så den er beskyttet og lidt nemmer at komme til.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: "væske"partikefilter 207sw
« Svar #5 Dato: 17. Juli 2011, 12:42 »
Boksen posen ligger i er ikke tæt over for småsten og grus det laver hul i posen   ,  den faste beholder man påfyldte var bedre selvom det svinede lidt mere ved fyldning

morgan

  • Gæst
RE: "væske"partikefilter 207sw
« Svar #6 Dato: 18. Juli 2011, 07:58 »
Citér
KHJ skrev:
Boksen posen ligger i er ikke tæt over for småsten og grus det laver hul i posen   ,  den faste beholder man påfyldte var bedre selvom det svinede lidt mere ved fyldning


Ja' det er dumt ikk........

Hvor meget kræver det at pakke posen ind, så den er beskyttet....hmmmm 2 minutter tror jeg......