Forfatter Emne: Peugeot 406. Bøvl med benzinmåler og ventilationsblæser  (Læst 2176 gange)

Fillawen

  • Gæst
Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en fin Peugeot 406 Sedan fra 96. Den har dog enkelte småfejl, som jeg håber at i kan hjælpe mig med. Min blæser i ventilationssystemet kører for fuld drøn konstant og jeg kan ikke regulere eller slukke for den. Jeg har læst mig frem til at det muligvis kan være en formodstand der er defekt. Hvis den så skal skiftes, hvordan kommer jeg så nemmest ind til den?

Et andet og lidt mindre problem, er at benzinmåleren ser ud som om den er på stoffer. Nogengange viser den nogenlunde korrekt, andre gange knalder den helt ud til højre hvor den ikke kan komme længere. Det kan nogle gange fikses ved lige at lege lidt med knappen der stiller uret, men det holder ikke længe inden den flipper igen. Nogen siger at det er en dårlig lodning bag instrumentpanelet, andre at det er måleren der sidder på benzinpumpen under bagsædet. Jeg har selv haft bagsædet ude, da det lød som det nemmeste at checke. Det viser sig dog at det dæksel jeg skal have af for at komme ned til pumpen er popnittet fast. Jeg vil lige høre jer om hvad næste skridt skal være-

På forhånd tak gutter.

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406. Bøvl med benzinmåler og ventilationsblæser
« Svar #1 Dato: 11. Juli 2011, 01:19 »
Hej. Jeg har også lige selv fået peugeot. Når du kan påvirke fejlen ved at røre en knap i instrumentet så ville jeg arbejde videre der. Checke stel og sådan.
 Jeg havde blæser problemer i en ford hvor det var kontakten der skulle skiftes. Ved ikke hvordan det ser ud på din peugeot, min har trykknap til blæseren. Jeg kunne måle hvor der var strøm i stikket til kontakten og så ved at flytte rundt på et lille stykke ledning i stikket kunne jeg få blæseren til at køre med de tre hastigheder der kunne vælges på omskifteren. Så vidste jeg jo at det måtte være kontakten. Købte en ny og det virkede perfekt. Håber der er en der ved hvordan det præcis er i din peugeot.
mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Fillawen

  • Gæst
RE: Peugeot 406. Bøvl med benzinmåler og ventilationsblæser
« Svar #2 Dato: 11. Juli 2011, 23:54 »
Jamen så ved jeg hvad jeg skal lave i weekenden. Jeg vender lige tilbage med en melding. Tusind tak for svaret B)