Forfatter Emne: 306 - Klonk lyde fra bagenden  (Læst 2270 gange)

Funny

  • Gæst
306 - Klonk lyde fra bagenden
« Dato: 13. Juli 2011, 13:23 »
Hej

Jeg har en 306 der siger klonk når man køre over et bump. Og brosten lyder som om hele bagenden er ved at falde af bilen.

Jeg har checket bøsninger der holder bagbroen og de er fine og hele som de skal være.
Kan det mon være støddømperene der er færdige eller kommer fejlen mon et andet sted fra?

Bilen fjedre fint nok når man trykker bagenden ned og stopper også efter 1½ vug.
Jeg syntes jeg har vredet og trukket og skubbet på alt hvad der kunne være i bag men ingen ting har slør på nogen måder.

Er der nogen der har en ide om hvad det ellers kan være?

GDK

  • Gæst
RE: 306 - Klonk lyde fra bagenden
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2011, 00:21 »
Løst varmeskjold evt? Min gjorde det samme med et løst/gennemtæret varmeskjold bagtil.

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 306 - Klonk lyde fra bagenden
« Svar #2 Dato: 15. Juli 2011, 23:34 »
Prøv at kør en tur i den og så lav nogle bremsehug med din håndbremse. Hvis den kommer med den klonk lyd ved det, så er det med sikkerhed de forreste bøsninger på bagbroen

morgan

  • Gæst
RE: 306 - Klonk lyde fra bagenden
« Svar #3 Dato: 17. Juli 2011, 12:28 »
Citér
Funny skrev:
Hej

Jeg har en 306 der siger klonk når man køre over et bump. Og brosten lyder som om hele bagenden er ved at falde af bilen.

Jeg har checket bøsninger der holder bagbroen og de er fine og hele som de skal være.
Kan det mon være støddømperene der er færdige eller kommer fejlen mon et andet sted fra?

Bilen fjedre fint nok når man trykker bagenden ned og stopper også efter 1½ vug.
Jeg syntes jeg har vredet og trukket og skubbet på alt hvad der kunne være i bag men ingen ting har slør på nogen måder.

Er der nogen der har en ide om hvad det ellers kan være?


Hejsa

Dine dæmpere kan godt slå, når de går op i top, så skal der nye på.
Hvis din udstødning slår op imod bunden, så lyder det meget voldsomt. kan skyltes knækket gummi ophæng, eller skæv udstødning.
« Senest Redigeret: 18. Juli 2011, 08:27 af morgan »