Forfatter Emne: Kabineblæser i 306  (Læst 4809 gange)

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Kabineblæser i 306
« Dato: 23. Juli 2011, 13:32 »
I går da jeg var ude og køre opdagede jeg at min kabineblæser ikke kørte mere, og så lidt senere kørte den rundt igen. Samtidig med at blæseren holder op med at køre går lyste i min A/C knap ud, men der er stadig lys i resten af varmevælgeren. Det virker lidt som om at der er en løs forbindelse et eller andet sted, Nogen der har en god ide til hvor jeg skal starte med at kigge, inden jeg splitter bilen fuldstændig ad ?
Sikringer tjekket, sikringsboks er tjekket, stik på varmevælgeren tjekket,  Hvor sidder relæet til kabineblæseren ?

Bilen er en Peugeot 306 Roland Garros fra 1999

morgan

  • Gæst
RE: Kabineblæser i 306
« Svar #1 Dato: 23. Juli 2011, 16:46 »
Citér
EvtSkovby skrev:
I går da jeg var ude og køre opdagede jeg at min kabineblæser ikke kørte mere, og så lidt senere kørte den rundt igen. Samtidig med at blæseren holder op med at køre går lyste i min A/C knap ud, men der er stadig lys i resten af varmevælgeren. Det virker lidt som om at der er en løs forbindelse et eller andet sted, Nogen der har en god ide til hvor jeg skal starte med at kigge, inden jeg splitter bilen fuldstændig ad ?
Sikringer tjekket, sikringsboks er tjekket, stik på varmevælgeren tjekket,  Hvor sidder relæet til kabineblæseren ?

Bilen er en Peugeot 306 Roland Garros fra 1999


Yeps...

Du har en modstand bro ... dvs at du har nogle modstande er sidder parallelt. (step 1,2 ,3 osv på knap) de kan tage en evig tur til modstands verden.

Det er ikke dyrt og lige til at skifte. et par skruer og et stik.

Jeg siger det ikke er det, men tror det er en 99% chance for det, da det er en klasikker.
Det tager dig max 5 min at skifte

Den er ala 5 x 10 cm eksl.... sidder i siden på indvendig køle anlæg...Inde i bilen under hanskerum.

Normalt sidder den i højre side op til blæser... Du kan ikke undgå at se denne.
« Senest Redigeret: 23. Juli 2011, 16:53 af morgan »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kabineblæser i 306
« Svar #2 Dato: 23. Juli 2011, 17:53 »
Det er sikkert reostaten der er stået af  , den sidder i luftvejen udefra du skal tage gitteret af ved viskeren i højre side så kan du komme ned til den   , køb en ny først da du ikke kan reparere på den   , hvis blæseren ikke kører på min 1 hastighed virker AC ikke  så derfor slukker kontrollampen

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Kabineblæser i 306
« Svar #3 Dato: 23. Juli 2011, 21:17 »
Jeg mener at huske at blæserrelæet brændte af på min 306 RG. Jeg kan ikke lige huske hvilke et af dem det er, men det sidder nede i sikringsboksen under rattet. Dårlig forbindelse på et stikben, nemt at få øje på når relæet er trukket af. Det er gratis at kontrollere. :D
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kabineblæser i 306
« Svar #4 Dato: 23. Juli 2011, 23:10 »
Det relæ  som brænder i sikringskassen er relæet til el bagruden der er et timerrelæ som er orange   ,  blæsermodstanden sidder i luftkanalen  på en uden  AC  ,  når den er med AC kan den være indbygget i blæsermotoren  kan ses hvis der er et multistik i bunden af blæserhuset ved siden af forsyningsledningerne