Forfatter Emne: Sædevarme i førerside på 307 st. car opfører sig underligt...  (Læst 1209 gange)

kristofferkb

  • Gæst
Hej Forum,

Jeg har netop (her i den kolde danske sommer) opdaget at sædevarmen i førersiden på vores 307 st. car. (1,6 fra 2005) opfører sig underligt.

Hvis man IKKE sidder på sædet og aktiverer sædevarmen, så lyser kontakten fint gult. Men i det samme man sætter sig i sædet slukker den gule lampe i sædevarmekontakten? Man kan ikke tænde sædevarmen så længe man sidder på sædet?
Er der nogen der har oplevet noget lignende og ved hvad der kunne være galt? Jeg har forsøgt at rode lidt med stikkene under sædet, dog uden at finde en forklaring der.

Sædevarmen i passagersiden fungerer fint.

MVH
Kristoffer K. B.
« Senest Redigeret: 24. Juli 2011, 23:32 af kristofferkb »

aanonymoss

  • Gæst
løs forbindelse el?

kristofferkb

  • Gæst
Ja måske en løs forbindelse (som jeg dog endnu ikke har kunnet lokalisere), men sådan som fejlen viser sig kan det så også være varmelegemet der er røget eller...?

morgan

  • Gæst
Du har somsagt løs forbindelse...

Det er sikkert brud på ledning....

Det skal måles osv, for at finde fejl under sædet... Hvis Du ikke har udstyr til at måle, så kender du vel een der kan måle det for dig.

Ja' du kan også ha defekt sædevarme, men det koster spidsen af en rumraket, så det skal man tage som sidst.
« Senest Redigeret: 25. Juli 2011, 13:00 af morgan »

kristofferkb

  • Gæst
Tak for jeres svar, Jeg har nu haft min kone til at sidde på sædet og aktivere kontakten :) mens jeg rodede med stikkene under sædet, og det viste sig at der var en løs forbindelse ved ét af stikkene. Så efter at have rykket lidt frem og tilbage i ledning/stik så virker sædevarmen igen :)
Takker!