Forfatter Emne: ang Service 5+  (Læst 1847 gange)

xana

  • Gæst
ang Service 5+
« Dato: 23. Juli 2011, 21:20 »
hej
er der nogen af jer der har prøvet den service der hedder Service 5+ ved en peugeot forhandler ??
er det pengene værd??

midph

  • Gæst
RE: ang Service 5+
« Svar #1 Dato: 23. Juli 2011, 22:05 »
..ja og nej vil jeg sige..hvis du som jeg ikke har faciliteterne/værktøjet til det er det ok,men læser du punkterne igennem,er der en del(for mig) overflødige punkter..så som eftersyn af bremser(dem laver jeg selv)..efterfylding af sprinklervæske og andre små ting,men da jeg regnede på indkøb af olie og filter,samt indkøb af specialværktøj til skift af olie..+alt besværet med det at skulle rode rundt nede under bilen,kan det dårligt betale sig,så jeg valgte igen at få det gjort hos Peugeot(på mandag)..endvidere får du jo lige et stempel i bogen,som tæller lidt i sidste ende ved evt. salg..i samme forbindelse,vil jeg lige høre om der  er nogen der ved om der evt. er forskel på olier til en HDI..fik at vide sidst,at der var en dyrere olie,som beskyttede turboen bedre,så den valgte jeg naturligvis..men er det korrekt eller bare bondefangeri???..mvh

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ang Service 5+
« Svar #2 Dato: 23. Juli 2011, 23:02 »
Alene det at olien som er godkendt af peugeot er med i prisen gør så det kan betale sig  , biler med partikkelfilter bla 1.6 HDI bliver påfyldt den foreskrevne olie selvom den er dyre  , du opretholder din motorgaranti  bremser bliver prøvet på prøvestand  lygter kontr og just  bremsevæske kogepunkt kontrol  men hvis man råder over alle de apparater kan man selvf gøre det selv

xana

  • Gæst
RE: ang Service 5+
« Svar #3 Dato: 24. Juli 2011, 08:45 »
tror også jeg vil have det lavet,nulstiller de også tællerne????den har kørt 125000km
« Senest Redigeret: 24. Juli 2011, 08:54 af xana »

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ang Service 5+
« Svar #4 Dato: 24. Juli 2011, 09:28 »
Citér
midph skrev:
..ja og nej vil jeg sige..hvis du som jeg ikke har faciliteterne/værktøjet til det er det ok,men læser du punkterne igennem,er der en del(for mig) overflødige punkter..så som eftersyn af bremser(dem laver jeg selv)..efterfylding af sprinklervæske og andre små ting,men da jeg regnede på indkøb af olie og filter,samt indkøb af specialværktøj til skift af olie..+alt besværet med det at skulle rode rundt nede under bilen,kan det dårligt betale sig,så jeg valgte igen at få det gjort hos Peugeot(på mandag)..endvidere får du jo lige et stempel i bogen,som tæller lidt i sidste ende ved evt. salg..i samme forbindelse,vil jeg lige høre om der  er nogen der ved om der evt. er forskel på olier til en HDI..fik at vide sidst,at der var en dyrere olie,som beskyttede turboen bedre,så den valgte jeg naturligvis..men er det korrekt eller bare bondefangeri???..mvh


Olien til en nyere HDI skal være godkendt af Peugeot, den hedder C2. low sap. Noget med askeindholdet. Så den er god nok.
Kan fåes på Ebay til lidt under 300 kr. leveret.
Man skal være opmærksom på ved olie skift at få alt den gamle olie ud, har læst en værksteds bulletin, man skal også bruge en C2 olie.
Så den olie du har i reserve til at toppe op med,  skal være en C2 olie, ellers kan den koagulere når den blandes i den gamle olie.  
På mit værksted anbefaler de at få lavet et olie rens, når der skiftes olie, det er noget man skal bede om.
Det sidste skal sørge for at alle slagger i motoren bliver renset ud inden den nye olie bliver hældt på.

Prøv at se dette link:

http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.110
« Senest Redigeret: 24. Juli 2011, 09:40 af obak »
New 308 Blue HDI 2.0 SW

midph

  • Gæst
RE: ang Service 5+
« Svar #5 Dato: 24. Juli 2011, 12:02 »
ok..det vil jeg lige spørge om i morgen så..tak..mvh

midph

  • Gæst
RE: ang Service 5+
« Svar #6 Dato: 24. Juli 2011, 12:08 »
Citér
xana skrev:
tror også jeg vil have det lavet,nulstiller de også tællerne????den har kørt 125000km
..de indstiller den så den tæller ned til næste service ja..det skal jeg i øvrigt også ha`en snak med dem om,da jeg sidst fik den stillet på nedtælling fra 30.000 ...men har så siden hen herinde fundet ud af at det er lavet om til 20..så igen 15..og så igen 20.000..så skal lige høre hvad der er korrekt og selvfølgelig ha`tælleren stillet rigtigt..mvh.

midph

  • Gæst
RE: ang Service 5+
« Svar #7 Dato: 25. Juli 2011, 21:05 »
..har så lige fået lavet et 5+ idag og fik der at vide,at der er 30.000 mellem sådan en service på en model som min og det ikke er nødvendigt med den noget dyrere olie,da der ikke er katalysator på min og en "olie/motorrens kun foretages,hvis turboen er stået af kunne selvfølgelig godt ha`fået det lavet,men så koster det jo også ekstra..men alt i alt er jeg tilfreds,..løb op i 1400,da der var lidt småting hist og her der skulle skiftes(pærer+ sokler)..nå,ja..så er der jo de der sjove afgifter  olie og PÆRER afgifter!!!..samfundet finder sgu`på mange sjove afgifter:D:D:D....og bilen blev sgu`også vasket uden beregning..og uden jeg havde bedt om det!!..flot..flot..:D..mvh.