silverfox skrev:
Jeg går også ud fra at det er en EW motor? Jeg har set MEGET få defekte toppakninger på den motor.
Jeg mente sådan set ikke at det ikke var der fejlen kunne ligge, blot at det ikke var "en klassiker".....
Det er nok bare mig... For jeg blev altid sat til at skifte pakninger, da jeg kender motoren på franske biler.... Nu var det ikke generalt peget på en EW motor, men Fransk motor helved når det er dårligst....Men men de/vi tjener masser af penge pga dem.
Heldigvis er der kommet andre boller på suppen. Ellers havde jeg ikke købt en 107 og en 207....
Nej en drøm er skifte pakning på en Opel kadett eller ford OHC...
UDEN LØSE FORINGER.....
Det er som at skifte på en puch Maxi... 2 sec og dyret er kampklar igen.
Det var sjove tider da de små simple motore kørte på de Danske veje. he he hø
Nu har jeg også skiftet pakninger på Opel manta I 400 og Ford Crosworth's .... Og lige det kræver sved på panden.
Kæde trækket og nemt, hvis selv strammer ikke fyrer sig selv af ved montering... prøvet 4/5 gange når den siger sweep og slået ud..:@