Forfatter Emne: 106 GTI ABS lampe  (Læst 2194 gange)

Nicho246

  • Gæst
106 GTI ABS lampe
« Dato: 25. Juli 2011, 17:10 »
Hej, jeg har en 106 GTI 16 v fra 98. jeg købte bilen med lysene abs og havde bare troet at det var en føler eller en kræns, men næh nej.
jeg kan ikke komme i kontakt med abs ECU'en, og har skiftet den ud, godt nok med en brugt, men heller ikke noget resultat.
bilen har været hos peugeot og haft en org. tester på heller ingen reaktion! :( plus at der er målt og udskiftet defekt føler.

er der andre der har været ude for det her eller nogle der har nogle guldkorn ???

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ..
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2011, 17:57 »
Har du målt alle dine ABS sensor igennem , Ohm, Sikker på at de giver det impulssignal de skal når du drejer hjulende rundt ? Har du prøvet at måle pindata på din ABS styreboks ? Gennemgang fra boks til de forskellige følere.

Kan også være at der er en føler hvor der er kommet rust i mellem selve føleren og der hvor den sidder fast, så bliver afstanden for stor til ringen og så vil lampen lyse, Knækket ABS ring ?

Nicho246

  • Gæst
RE: 106 GTI ABS lampe
« Svar #2 Dato: 06. August 2011, 12:53 »
Hej, jeg har ohm'et igennem og der var en defekt føler, men den er udskiftet, det med at måle pin data er vel lidt svært at måle når jeg ikke har data på hvad jeg skal måle eller hvad?

morgan

  • Gæst
RE: 106 GTI ABS lampe
« Svar #3 Dato: 06. August 2011, 15:11 »
Citér
Nicho246 skrev:
Hej, jeg har ohm'et igennem og der var en defekt føler, men den er udskiftet, det med at måle pin data er vel lidt svært at måle når jeg ikke har data på hvad jeg skal måle eller hvad?


Normalt, så nulstiller puter selv hvis krans og censor er ok...

Fejl der tit ses er rust ved censor og knækket ledninger ned til censor.