Forfatter Emne: Hornet i min 307 virker ikke  (Læst 2416 gange)

Gaardmanden

  • Gæst
Hornet i min 307 virker ikke
« Dato: 18. Maj 2007, 18:24 »
Mit horn opfører sig særdeles mærkeligt. Det har igennem noget tid virket i nogle spredte perioder ;)

Det har f.eks. ikke ville virke, indtil jeg jeg trykker på fjernbetjeningen for at låse bilen en ekstra gang selvom bilen var låst, med det resulatat at bilen gav et dyt for at minde om at den altså var låst. Derefter kunne hornet inde i bilen igen virke nogle få gange.

Der er ikke andet galt end det kun er hornet der ikke virker. En bekendt har sagt at man bare skifter for en ende af indtil man finder fejlen. Og iflg Peugeot i Ringsted kunne det både være i rattet og computeren der skulle skiftes. meenn et nyt ratkonsol koster ca. 2500,00 of en ny computer ca. 5000 + moms. Så er det lige jeg tænker, at med arbejdsløn ville det koste ca. 10000.00 for at få lavet et horn.... Det syntes jeg altså er en del.

Men har nogle andre her i gruppen været ude for samme problem. Og hvad har i gjordt for at få problemet løst

mvh Kim

Gaardmanden

  • Gæst
RE: Hornet i min 307 virker ikke
« Svar #1 Dato: 26. Maj 2007, 12:12 »
Fejlen er fundet. Det var kontakterne som sidder under airbacken i selve rattet. For ikke det skulle være løgn blev airbacken bare demonteret og monteret igen. Så kom hornet til at virke igen :)

Glad for at jeg ikke køret til mit lokale peugeot værksted. som ellers havde bebudet at man bare skulle skifte det ene og det andet. Jeg håber andre kan få glæde af det.

skpedersen

  • Gæst
RE: Hornet i min 307 virker ikke
« Svar #2 Dato: 24. Juni 2007, 20:36 »
Jeg har været ude for noget lignende på min 307 SW. Hornet virkede kun når man trykke på den nederste de af rattet, ikke de to kontaktpunkter i siderne.

Løsning:
Min autoriserede Peugeot mekaniker løsnede midterdæksler i rattet og trykkede det på plads igen. Han mente det var kommet skævt på plads efter montering af læderrat.

DLorenzen

  • Gæst
RE: Hornet i min 307 virker ikke
« Svar #3 Dato: 29. Juli 2011, 11:51 »
Citér
Gaardmanden skrev:
Fejlen er fundet. Det var kontakterne som sidder under airbacken i selve rattet. For ikke det skulle være løgn blev airbacken bare demonteret og monteret igen. Så kom hornet til at virke igen :)

Glad for at jeg ikke køret til mit lokale peugeot værksted. som ellers havde bebudet at man bare skulle skifte det ene og det andet. Jeg håber andre kan få glæde af det.


Hejsa må man have lov til at spørge hvad det kostede dig for at få skiftet kontakten i rattet.? har nemlig samme problem med min 307

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hornet i min 307 virker ikke
« Svar #4 Dato: 01. August 2011, 22:29 »
Kontakten skal ikke skiftes men kun renses  , der sidder 3 punkter med runde hoveder  på rattet og tilsvarende på horntrykket   de skal bare renses  da kontakter altid danner dårlig forbindelse med tiden  

afmonter airbag og de 3 torx 20 skruer som holder horntrykket  ,  der er også mulighed for defekt  drejekontakt og horn

brugge

  • Gæst
RE: Hornet i min 307 virker ikke
« Svar #5 Dato: 06. August 2011, 21:44 »
kan også være at man skal lave en ny stelforbindelse, den der sidder i rattet kan være løs, klip de to sorte stelledninger saml dem i en lille kabelsko og skru den fast ved siden af med en selvskærene skrue.