Forfatter Emne: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.  (Læst 3329 gange)

che

  • Gæst
Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Dato: 28. April 2012, 16:24 »
Hej .

Ja jeg er så den (u)heldige ejer af denne peugeot 307 1.6.
Har lige været hos Peugeot Nykøbing og få lavet den for 15.500 - inden jeg indleverede den havde jeg blot bestilt Service 5 syn, + at få lavet det problem med at jeg ikke kan starte.

De ringer mig så op og forklare der er tusind ting der skal laves - faktisk for omkring 30000. Så får jeg lige slugt klumpen i halsen og snakket videre omkring dem - det viser sig så bremseklodser, dæk, 1 bærekugle, 2 bærearme, motorventilator + lidt småting skal laves.

Alt i alt løber det op på 15.500 kr - og der er stadig ikke snakket noget om at min bil ikke kan starte udover den starter fint derude.

Den bliver så lavet for de ting - og ganske fint - jeg kører på arbejde og kan sjovt nok ikke starte om natten når jeg har fri.
Jeg får den transporteret ned til Peugeot Nykøbing igen og ringer til dem næste morgen og forklare dem problemet.

Når han ringer senere på dagen siger han den har startet helt fint hele tiden mens den har været der, men at de vil rense ledningsnettet og kablerne samt give mig 4 nye tændrør og en regning på 2700.

Værkføren har på det her tidspunkt sagt generator, starter & batteri er blevet checket.

Jeg tager ud og henter bilen og kører på arbejde. Endnu engang samme scenarie hvor jeg nu idag ikke kunne starte min bil, men blev dog skubbet igang.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig da det er min første bil og ved ikke hvad Peugeot kan tillade sig og ikke kan.

Jeg sys det er dybt til grin man gør dem opmærksom på min bil ikke kan starte men får en regning på 15.500 + 2700 og problemet er stadig ikke lavet.
Jeg regner med de vel vil give mig en ny starter på mandag og så skal jeg vel ligge 2500 mere derude..

Puha..

Nogen der har nogle gode råd eller bud på hvad problemet kan være?

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Svar #1 Dato: 28. April 2012, 17:42 »
Hej
Ja det er godt nok mange penge du har smidt i den, men det er jo point of no return, når man først er gået igang. Men det er jo DIG der bestemmer, hvad du vil ha skiftet og hvornår.

Ang. at starte er det jo nærmest umuligt at finde en fejl, som tilsyneladende ikke er der i det  øjeblik de har den.
Et godt bud ville nok være starteren, når du kan skubbe den igang. Men hvad gør den/gør ikke, når problemet er der, kører starteren rundt, eller klikker den blot, eller slet ingen ting?

Går ud fra at der er strøm nok på batteriet.
« Senest Redigeret: 28. April 2012, 17:45 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

che

  • Gæst
RE: til ole
« Svar #2 Dato: 28. April 2012, 20:45 »
Hej Ole.

Ja det vil jeg også mene - men selvfølgelig er det ting der skal laves regardless , så derfor var det jo fint med mig - den kørte også rigtig godt og stod perfekt fast bagefter.

Ja jeg ved det godt, det er bare det når den bliver transporteret derned starter den bagefter - giver absolut ingen mening.
Der kommer lys i alle ting som der skal, men når jeg drejer nøglen reagere den bare ikke - der sker ingenting. den siger en lille klik lyd og så er der ellers bare stille.

Batteri er helt fint :)

Det der irritere mig bare er at jeg får en regning på 2700 og så er problemet STADIG ikke løst :/
« Senest Redigeret: 28. April 2012, 22:26 af che »

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Svar #3 Dato: 29. April 2012, 00:48 »
Hvis den bare siger en klik lyd når den ikke vil starte, så tyder det på at starteren er gået. Men sådan en starter kan drille utroligt meget. Hvis du kan komme til det og ved hvordan startern ser ud, så prøv at tage en lille hammer med og giv den et par klap når den ikke vil starte. Hvis det så hjælper, så skal du have en ny starter

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Svar #4 Dato: 29. April 2012, 12:40 »
Hej
Ja det lyder bestemt som en defekt starter. Men underligt at Peugeot ikke har lokaliseret det. Synes da klart du skal brokke dig over den regning, de skal da ikke have 2700 for at rense kabler og 4 tændrør.


Citér
che skrev:
Hej Ole.

Ja det vil jeg også mene - men selvfølgelig er det ting der skal laves regardless , så derfor var det jo fint med mig - den kørte også rigtig godt og stod perfekt fast bagefter.

Ja jeg ved det godt, det er bare det når den bliver transporteret derned starter den bagefter - giver absolut ingen mening.
Der kommer lys i alle ting som der skal, men når jeg drejer nøglen reagere den bare ikke - der sker ingenting. den siger en lille klik lyd og så er der ellers bare stille.

Batteri er helt fint :)

Det der irritere mig bare er at jeg får en regning på 2700 og så er problemet STADIG ikke løst :/
« Senest Redigeret: 29. April 2012, 12:42 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

che

  • Gæst
RE: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Svar #5 Dato: 29. April 2012, 14:24 »
Hej

Jamen jeg synes også det lyder helt vildt, især når det ikke virker bagefter , hvor de også siger de har "testet" starteren.

Men jeg må ud og gå i krig med dem i morgen

Citér
Ole S skrev:
Hej
Ja det lyder bestemt som en defekt starter. Men underligt at Peugeot ikke har lokaliseret det. Synes da klart du skal brokke dig over den regning, de skal da ikke have 2700 for at rense kabler og 4 tændrør.


Citér
che skrev:
Hej Ole.

Ja det vil jeg også mene - men selvfølgelig er det ting der skal laves regardless , så derfor var det jo fint med mig - den kørte også rigtig godt og stod perfekt fast bagefter.

Ja jeg ved det godt, det er bare det når den bliver transporteret derned starter den bagefter - giver absolut ingen mening.
Der kommer lys i alle ting som der skal, men når jeg drejer nøglen reagere den bare ikke - der sker ingenting. den siger en lille klik lyd og så er der ellers bare stille.

Batteri er helt fint :)

Det der irritere mig bare er at jeg får en regning på 2700 og så er problemet STADIG ikke løst :/

che

  • Gæst
RE: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Svar #6 Dato: 29. April 2012, 14:27 »
Ved desværre ikke hvordan den ser ud - men efter alt at tyde på  smider jeg den bare ud hos peugeot i morgen og bestiller en ny starter.

Citér
EvtSkovby skrev:
Hvis den bare siger en klik lyd når den ikke vil starte, så tyder det på at starteren er gået. Men sådan en starter kan drille utroligt meget. Hvis du kan komme til det og ved hvordan startern ser ud, så prøv at tage en lille hammer med og giv den et par klap når den ikke vil starte. Hvis det så hjælper, så skal du have en ny starter

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 1.6 XR 03 Starter problemer.
« Svar #7 Dato: 29. April 2012, 14:53 »
Hej
Der findes jo også andre værksteder en Peugeot. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002