Forfatter Emne: Pug 307 sw - Vådt under måtten ved førersædet  (Læst 2600 gange)

Vocal

  • Gæst
Pug 307 sw - Vådt under måtten ved førersædet
« Dato: 10. August 2011, 10:29 »
Jeg har en pug 307 sw fra 2006. Da jeg købte bilen (brugt) var der, hvis man stikker fingeren ned i hullet under måtten (skal ikke misforstås :-) vådt/fugtigt. Peugeot sagde, at bilen havde stået med åbne vinduer i regnvejr og at det ville tørre. Nu er der gået et par måneder og på trods af sommervarmen, er der stadig vådt. Nogle ideer til, hvad det kan skyldes?  

Jeg mistænker, at det kan være noget andet end et åbent vindue under regnvejr, for det burde da være tørt nu.

pegot406

  • Gæst
RE: Vådt under sædet i 307
« Svar #1 Dato: 10. August 2011, 13:58 »
Jeg havde for et par år siden også en 307 (airvan) der havde samme problem. Dvs der stod ca 1 cm vand op over måtten efter en længere tur i kraftig regnvejr. forud for denne tur havde bilen lugtet jordslået i lang tid.

Det var en manglende sealing (tætning) ved ratstammen og det var en fejl der var sket på fabrikken da man samlede bilen.
Maibom i Aalborg fandt først fejlen efter at de havde skildt hele førekabine ad og skiftet en forrude. Det tog 1 uge for at få bilen gennemtørret.
Det blev taget på garantien.

Om det er det samme med din bil ved jeg ikke.:)

morgan

  • Gæst
RE: Pug 307 sw - Vådt under måtten ved førersædet
« Svar #2 Dato: 11. August 2011, 12:11 »
Hejsa

Fejlsøgning på vand i bil er sindsygt svært.... Kommer det fra front el bag.

Vand løber langt, for at genere alle...:(

Din bil skal være 100% tør før man kan finde fejl.

Når bil er tør, så løsner du alle bundmåtter og piller alle de inderste side skjolde af..

Du pakker bund med aviser og stopper eks toilet papir ind i alle huller.
Derefter trykspuler du bilen i min 10 min i bund, skærmkasser, for/bag og sideruder, bag ved motor ved brandvæg, side/bagpaneler, dørkanter osv...

Hvis der bliver fugtigt på nogle af punkterne, så er du kommet et godt stykke af vejen.....

Det er et lorte job, men vand i bil er super svært at finde.

huld på 1 mm, kan fylde din bil op med vand, ved motorvejs køresel i regnvejr.:o

Jeg havde problem med min I400 der lå ca 5 cm vand i bund..
Det var den bagerste siling ved skærmkasse der ikke var tæt, så vand rendte ind i panel og op til forsæderne.
Jeg kunne holde guldfisk hvis jeg ville....:@

Der er sikker 100 forskellige måder at finde frem til fejl, men dette var/er min måde.

Hvis du vil lave en laaang historie kort, så tjek topedo og samtlige lister... dvs ingen revner i dør lister og dine rudelister sidder TÆT.
« Senest Redigeret: 11. August 2011, 12:26 af morgan »

Vocal

  • Gæst
RE: Tak for svar
« Svar #3 Dato: 11. August 2011, 13:25 »
Mange tak for de fine svar. Bliver helt glad over, at I sidder derude og rent faktisk vil give jer tid til at hjælpe andre i nød. Det er fandeme god stil!!!!

pegot406

  • Gæst
RE: .
« Svar #4 Dato: 12. August 2011, 14:48 »
Det var en manglende sealing ved topedo pladen.