Forfatter Emne: Mislyd fra 406  (Læst 1874 gange)

skr

  • Gæst
Mislyd fra 406
« Dato: 26. August 2011, 21:26 »
Jeg har fået en lille mislyd fra min 406 st 1,8 fra 2001, den starter ved 1500 omdrejninger, og lyder som en flok græshopper.
Det er tydlig ved kørsel i 2 geer ved 1500 om. men lyden forsvinder når der bliver koplet ud, lyden er der også når bilen står i stille i frigee,r og kommer over de 1500om. Har talt med min Peugeot mekaniker og hans foreslag var at det var udtrækker lejet til koplingen der var at være lidt slidt, men at det var noget som jeg godt kan køre med.

morgan

  • Gæst
RE: Mislyd fra 406
« Svar #1 Dato: 27. August 2011, 17:25 »
Citér
30263656 skrev:
Jeg har fået en lille mislyd fra min 406 st 1,8 fra 2001, den starter ved 1500 omdrejninger, og lyder som en flok græshopper.
Det er tydlig ved kørsel i 2 geer ved 1500 om. men lyden forsvinder når der bliver koplet ud, lyden er der også når bilen står i stille i frigee,r og kommer over de 1500om. Har talt med min Peugeot mekaniker og hans foreslag var at det var udtrækker lejet til koplingen der var at være lidt slidt, men at det var noget som jeg godt kan køre med.


Dit udrykker leje kan godt snakke... Forsvinder når du belaster leje.

Typisk... den snakker, men rør du koblingspedalen, så er den tavs...:o
 "udrykkerleje".......

skr

  • Gæst
RE: Mislyd fra 406
« Svar #2 Dato: 27. August 2011, 22:09 »
Citér
morgan skrev:
Citér
30263656 skrev:
Jeg har fået en lille mislyd fra min 406 st 1,8 fra 2001, den starter ved 1500 omdrejninger, og lyder som en flok græshopper.
Det er tydlig ved kørsel i 2 geer ved 1500 om. men lyden forsvinder når der bliver koplet ud, lyden er der også når bilen står i stille i frigee,r og kommer over de 1500om. Har talt med min Peugeot mekaniker og hans foreslag var at det var udtrækker lejet til koplingen der var at være lidt slidt, men at det var noget som jeg godt kan køre med.


Dit udrykker leje kan godt snakke... Forsvinder når du belaster leje.

Typisk... den snakker, men rør du koblingspedalen, så er den tavs...:o
 "udrykkerleje".......


Er det noget jeg skal få gjort noget ved, eller vente på at det bliver være..B)B) Har en god mekaniker:D:D