Forfatter Emne: 407 sætter ud  (Læst 3093 gange)

SnowBlow407

  • Gæst
407 sætter ud
« Dato: 02. September 2011, 18:40 »
Hejsa folkens og klogere hoveder end jeg.  

Har et problem med min 407 1.6 HDi fra 2007 -  eller det er ikke et problem,  nærmere et lille issue/irritationsmoment

Når vi er ude og køre,  kan den finde på at sætte ud et splitsekund,  den "hakker"  -   kan vel sammenlignes med,  man lige rammer koblingen ...  Det sker i ny og næ ...  kan gå en uge - 14 dage imellem,  men kan også være 2-3 dage i streg med et x-antal gange ... Loggen siger nada,  og har intet bud på hvor fejlen kan opstå ...  nogen bud,  nogen med samme problem?

morgan

  • Gæst
RE: 407 sætter ud
« Svar #1 Dato: 03. September 2011, 09:20 »
Citér
SnowBlow407 skrev:
Hejsa folkens og klogere hoveder end jeg.  

Har et problem med min 407 1.6 HDi fra 2007 -  eller det er ikke et problem,  nærmere et lille issue/irritationsmoment

Når vi er ude og køre,  kan den finde på at sætte ud et splitsekund,  den "hakker"  -   kan vel sammenlignes med,  man lige rammer koblingen ...  Det sker i ny og næ ...  kan gå en uge - 14 dage imellem,  men kan også være 2-3 dage i streg med et x-antal gange ... Loggen siger nada,  og har intet bud på hvor fejlen kan opstå ...  nogen bud,  nogen med samme problem?


Jeg havde samme problem med min 207... Det var add beholder der var utæt og styre box der var smuttet... efter at Geot skiftet disse forsvandt problemet.

SnowBlow407

  • Gæst
RE: 407 sætter ud
« Svar #2 Dato: 28. September 2011, 11:47 »
Jeg tænker...

Hvis det nu,  var Add beholder  + styrebox,  der udgjorde fejlen  -  ville  Fejlloggen så ikke gøre opmærksom på det?   -  Den registrere jo selv så små simple ting,  som en sprunget pære?  

Nu har vi eksempelvis kørt i 14 dage i træk,  uden at mærke en disse  -  men så kan det ske 2-3 gange imorgen måske...  Syntes dælme det er mig for underligt.

SKP

  • Gæst
RE: 407 2.0 hdi
« Svar #3 Dato: 28. September 2011, 12:24 »
er det ved jævn hastighed den hugger i det ? min gør det ved ca 70 km/t fandt jeg ud af idag, jævn hastighed, intet ved acceleration eller deceleration. hvis der er nogle peugeot mekanikere der ved noget om  dette må de gerne lige smide et hint :) roder til daglig selv med peugeot da vi har dem på min arbejdsplads men har så meget andet så oplever ikke de gængse ting ved peugeot.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: 407 sætter ud
« Svar #4 Dato: 28. September 2011, 15:02 »
ja min 2,0 gør det også ca. en gang for hvær tankning og det kan vare op til en hel dag og er først løst ved en gang kørsel på motorvejen jeg tror den renser partikkel filteret.
har prøvet og teste den når problemet er der men ingen fejl.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

silverfox

  • Gæst
RE: 407 sætter ud
« Svar #5 Dato: 29. September 2011, 08:53 »
Det er højst sandsynligt partikelfilteret der foretager en regenerering: Det kan give "hakkende" kørsel.
Det er ikke en fejl.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 sætter ud
« Svar #6 Dato: 29. September 2011, 18:48 »
RE: Hakkende gang når vi kører roligt

Skrevet d. 20-07-11 09:28   

   Da jeg skulle ud med bilen, ville jeg se om den kunne hakke i motoren igen, men det var ikke muligt, den kørte godt som den plejer.

Så ville Peugeot ikke gøre noget, når der ikke var noget og når det ikke stod i Displayet, så var det bare spild af tid.
De mente at den havde regenereret, det er aldrig sket før på 143.000km, men jo ældre filteret var så skulle det renses oftere.
Næste gang det skete skulle jeg give motoren mere gas og køre i et lavere gear, for at rense filteret
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 sætter ud
« Svar #7 Dato: 16. November 2011, 21:52 »
jeg synes det er mærkelig med det her regenerering, når min regenerer så får den en meget dyb udstødningslyd, og betydelig mere trækkraft i motoren.
sidst den gjorde det var på landevej, før den startede kørte den 32 km/l men under regenereringen kørte den 42 km/l
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

sttn

  • Gæst
RE: 407 sætter ud
« Svar #8 Dato: 17. November 2011, 16:40 »
Hej

få tjekket dit patikelfilter/væske ( hvis den har det ) kender problemt vi fik skiftet en del ned ved turbo (dimser ) ej turbo (307 2.0)