Forfatter Emne: ac lugt  (Læst 4362 gange)

morgan

  • Gæst
RE: ac lugt
« Svar #15 Dato: 10. September 2011, 08:36 »
Citér
KHJ skrev:
morgan  din kompressor er ikke elektrisk  den er trukket at remmen som også trækker generatoren  , hvis du mener jeg tager fejl så sæt et billede ind af den elektriske kompressor til AC


Jammen jammen... Manden her ved kun hvad kloge åge har fortalt mig nede i Næstved Peugeot...

Jeg har kun skrevet det som jeg har fået at vide og selv betalt for ved sidste service....

Men mener at kloge åge har ret..... Jeg kan ikke høre forskel på tomgang om jeg aktiver el deaktiver ac.

Mener at batteri er kun som starts batt, derfor sidder der en kraftig generator på, og den er sikkert ligeglad med om der tændes for ac..

men men jeg er ikke sikker, da jeg ikke har haft næsen nede i motor rummet for at tjekke.... "man kan inte se nede i motorrummet" Kun hvad Peugeot siger...
« Senest Redigeret: 10. September 2011, 08:38 af morgan »

silverfox

  • Gæst
RE: ac lugt
« Svar #16 Dato: 10. September 2011, 08:38 »
Der er altid en remtrukket kompressor i et (Peugeot) AC system. Jeg vil dog vove den påstand, at det kun påvirker brændstofforbruget i små motorer. Jeg havde en 107 hvor det kostede 1 km/l at bruge AC. Omvendt kunne jeg ikke måle nogen forskel på hverken min 207 GT eller min 406 TS4.
Jeg nægter iøvrigt at tro på at du kan trykprøve og efterfylde et AC anlæg for 399 kr. Du kan måske bruge en duftfrisker, men nogen tilbundsgående rensning bliver det ikke.

morgan

  • Gæst
RE: ac lugt
« Svar #17 Dato: 10. September 2011, 08:47 »
Citér
silverfox skrev:
Der er altid en remtrukket kompressor i et (Peugeot) AC system. Jeg vil dog vove den påstand, at det kun påvirker brændstofforbruget i små motorer. Jeg havde en 107 hvor det kostede 1 km/l at bruge AC. Omvendt kunne jeg ikke måle nogen forskel på hverken min 207 GT eller min 406 TS4.
Jeg nægter iøvrigt at tro på at du kan trykprøve og efterfylde et AC anlæg for 399 kr. Du kan måske bruge en duftfrisker, men nogen tilbundsgående rensning bliver det ikke.


ja jeg gav en lille tusse for efterfyldning og rens af ac...207 1.6 HDI FAP årg 2010

Ok den er remtrukket...:)
rart at blive kloger....;)
Så må jeg lige spørge hvorfor er servo så ikke remtrukket.?????
« Senest Redigeret: 10. September 2011, 08:48 af morgan »

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: ac lugt
« Svar #18 Dato: 10. September 2011, 09:51 »
Jeg betalte også en tusse for kontrol, påfyldning og desinficering.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

morgan

  • Gæst
RE: ac lugt
« Svar #19 Dato: 10. September 2011, 10:10 »
Citér
Thomas 307 SW skrev:
Jeg betalte også en tusse for kontrol, påfyldning og desinficering.



Ja' det koster det, men så er det også ok.

"Det er sku rart at det bare køre og der er ingen lugt i bil, udover friskhed..."   super dejligt, især for mig der sidder i kø hver dag i ca 3 timer...:D
« Senest Redigeret: 10. September 2011, 10:13 af morgan »