Forfatter Emne: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke  (Læst 11323 gange)

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #15 Dato: 17. September 2011, 09:59 »
Citér
KHJ skrev:
Du kan ikke regne med farverne de bruger kun nummer på ledningerne   , de 3 ledninger er fjernet i adapterstikket og resten sidder hvor de skal så det virker


Da jeg var ung og smuk, nu er jeg kun smuk....he hø host

Der monterede vi anlæg med fråd om munden.... Vi glemte bare STEL... vi tog stel fra ledningsnet....Resultat INGEN BAGLYS da den tager sikring....
Hvis du har monteret andet anlæg, så SKAL stel på en opelskrue og op på chass.......

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #16 Dato: 17. September 2011, 10:10 »
Hej
Hmm forstår ikke rigtig. Jeg har også monteret ny radio i en 307. Der er altså ikke lavet andet overhovedet end at smide det i det originale ledningsnet, og det kører  problemfrit. Måske er det fordi det er en ældre 02 model.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #17 Dato: 17. September 2011, 10:41 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Hmm forstår ikke rigtig. Jeg har også monteret ny radio i en 307. Der er altså ikke lavet andet overhovedet end at smide det i det originale ledningsnet, og det kører  problemfrit. Måske er det fordi det er en ældre 02 model.


jammen du har også sikkert brugt ISO stik på dyret

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #18 Dato: 17. September 2011, 11:21 »
Ole s  nogen gange går det godt og andre ikke  , det kommer an på hvilken radio det er ,, om det er en Blaupunkt eller Thansen  derfor generelt monteres det adapterstik for undgå problemer med can/van nettet  hvis der monteres andre radio end original  det er fra peugeot det er kommet ikke noget jeg har fundet på personligt er jeg ligeglad om i bruger det kun er råd    , på flere der er monteret med anden radio uden stik  tænder f.eks radioen når døren åbnes

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #19 Dato: 17. September 2011, 14:13 »
Citér
KHJ skrev:
Ole s  nogen gange går det godt og andre ikke  , det kommer an på hvilken radio det er ,, om det er en Blaupunkt eller Thansen  derfor generelt monteres det adapterstik for undgå problemer med can/van nettet  hvis der monteres andre radio end original  det er fra peugeot det er kommet ikke noget jeg har fundet på personligt er jeg ligeglad om i bruger det kun er råd    , på flere der er monteret med anden radio uden stik  tænder f.eks radioen når døren åbnes

Hej
Jeg kritiserer skam ikke, jeg undres bare. Men der er åbenbart ingen regler for hvornår det virker.
Det med at radio tænder sammen med at døren åbnes, prøvede jeg også. Så købte jeg et stik for at få rat stilken til at funge så forsvandt det andet halløj.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #20 Dato: 17. September 2011, 15:18 »
Citér
Ole S skrev:
Citér
KHJ skrev:
Ole s  nogen gange går det godt og andre ikke  , det kommer an på hvilken radio det er ,, om det er en Blaupunkt eller Thansen  derfor generelt monteres det adapterstik for undgå problemer med can/van nettet  hvis der monteres andre radio end original  det er fra peugeot det er kommet ikke noget jeg har fundet på personligt er jeg ligeglad om i bruger det kun er råd    , på flere der er monteret med anden radio uden stik  tænder f.eks radioen når døren åbnes

Hej
Jeg kritiserer skam ikke, jeg undres bare. Men der er åbenbart ingen regler for hvornår det virker.
Det med at radio tænder sammen med at døren åbnes, prøvede jeg også. Så købte jeg et stik for at få rat stilken til at funge så forsvandt det andet halløj.


Man montere ikke "BARE" en radio mere,,,, Nu hedder der puter styret net og jeg skal gi dig.... Alt kan lades sig gøre...;) men det koster

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #21 Dato: 17. September 2011, 16:07 »
Citér
morgan skrev:
Citér
Ole S skrev:
Citér
KHJ skrev:
Ole s  nogen gange går det godt og andre ikke  , det kommer an på hvilken radio det er ,, om det er en Blaupunkt eller Thansen  derfor generelt monteres det adapterstik for undgå problemer med can/van nettet  hvis der monteres andre radio end original  det er fra peugeot det er kommet ikke noget jeg har fundet på personligt er jeg ligeglad om i bruger det kun er råd    , på flere der er monteret med anden radio uden stik  tænder f.eks radioen når døren åbnes

Hej
Jeg kritiserer skam ikke, jeg undres bare. Men der er åbenbart ingen regler for hvornår det virker.
Det med at radio tænder sammen med at døren åbnes, prøvede jeg også. Så købte jeg et stik for at få rat stilken til at funge så forsvandt det andet halløj.


Man montere ikke "BARE" en radio mere,,,, Nu hedder der puter styret net og jeg skal gi dig.... Alt kan lades sig gøre...;) men det koster


jeg har eget værksted, og ved hvad det drejer sig om....   skrup af det er billiger at smide dyr over til peugot og de sætter en endnu dyre puter på... ja min koster 40 kilo   deres koster 200 kilo...... snøft manden kan ikke følge med......

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #22 Dato: 17. September 2011, 21:34 »
men ved i noget om hvad ledningens farver betyder ;)

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #23 Dato: 17. September 2011, 22:26 »
hej tak for svar stikket på radion/cd afspiller er okay og der er også små mærker på vær ledning som fortæller hvad de er til så hvis jeg bare viste hvad de ledninger som kom fra bilen de farver betød kunne jeg godt få den til at virke

og det er ikke noget billig noget anlæg hedder LG lan 9600r med flip skærm og navi/forstærker :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #24 Dato: 17. September 2011, 22:28 »
Ja farven betyder ikke noget  , med andre ord  du kan ikke sige fordi den er rød så er det plus  , på et eldiagram er farverne heller ikke anført

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #25 Dato: 17. September 2011, 22:51 »
okay men hvordan finder jeg så ud af det

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #26 Dato: 17. September 2011, 23:21 »
Hvad er det helt nøjagtigt du skal lave  med de ledningsfarver  , går ud fra det er ISO stikket med strømtilslutning

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #27 Dato: 18. September 2011, 00:12 »
Peugeot 307 Radio Connector Pin Out (Sort 8 vejs)
Pin   Wire   Funktion   Kilde   Pin   Stik   Sikring
1   Ingen Wire   Mute               
2   9004A   Comfort data VAN Bus   Instrumentpanel   11   18 Way Black   
3   9005A   Comfort data B VAN Bus   Instrumentpanel   14   18 Way Black   
4   XE24B   + VAN Comfort   BSI   6   10-vejs Black   F24
5                       
6                       
7   BE11B   Batteri +   BSI   1   10-vejs Black   F11
8   MC51Z   Ground   MC51           
 

så fandt jeg lidt her det må jeg lige se på i morgen ;)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #28 Dato: 18. September 2011, 16:38 »
Ja det er ledningerne i ben  2 / 3 / 4 der skal fjernes i stikket hvis du ikke bruger orig radio  , ellers er  ISO  norm sådan

1 Databus CD skifter
2 Databus CD skifter
3 CD Stelsignal
4 Permanent Plus
5 Aut Antenne
6 Instrument Belysning / Dimmer
7 12 + Permanent / eller ACC tænding  (Hukommelse)
8 Stel  

På nogle radioer  skal  4 og 7 byttes  det vil fremgå på den aktuelle radio

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #29 Dato: 18. September 2011, 19:46 »
hej jeg er rimlig sikker på at 4 og 7 skal bytte om på min da den ikke husker radioen stationer

men hvordan hænger det så sammen med at 4 skal fjernes ?