Forfatter Emne: Peugeot 106 smøretabel  (Læst 1383 gange)

Mackenhauer

  • Gæst
Peugeot 106 smøretabel
« Dato: 16. August 2011, 08:51 »
Hej.

Var ude og få 106`eren kontrolleret på et værksted. Han anbefalede mig at smide en gang undervognsbehandling på den.....Come on....Bilen har fået undervognsbehandling 2 gange i ´98 og ´01 (bilen er fra ´98). Desuden har jeg erhvervet mig vognen for 19.000 kr.......

Han nævnte også noget med at bilen har 3 vigtige punkter hvor den har tendens til at ruste......

Kan nogen fortælle mig hvor disse steder er??????.......Gerne med en smøretabel eller et billed af de 3 steder. Regner så lige selv med at hvæse noget guf over de 3 steder.

JaR

  • Gæst
RE: Peugeot 106 smøretabel
« Svar #1 Dato: 16. September 2011, 07:45 »
Jeg har også lige købt em 106 fra 1999. Så jeg vil også gerne hører hvor de ruster først/mest.

Calimic

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 63
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 106 smøretabel
« Svar #2 Dato: 16. September 2011, 16:45 »
Vil gætte på at det er i hjulkasser i bag, det problem har saxo'en så mon ikke det er det samme her. Også kunne jeg forestille mig at vangerne under forsæder og ud mod hjulkasser i for er et problem.

3 sted kunne være hjulkasser i front.

Mit bud, men lad os se om der er andre der kan bekræfte det ;)
/Calimic

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 106 smøretabel
« Svar #3 Dato: 17. September 2011, 10:07 »
Citér
Mackenhauer skrev:
Hej.

Var ude og få 106`eren kontrolleret på et værksted. Han anbefalede mig at smide en gang undervognsbehandling på den.....Come on....Bilen har fået undervognsbehandling 2 gange i ´98 og ´01 (bilen er fra ´98). Desuden har jeg erhvervet mig vognen for 19.000 kr.......

Han nævnte også noget med at bilen har 3 vigtige punkter hvor den har tendens til at ruste......

Kan nogen fortælle mig hvor disse steder er??????.......Gerne med en smøretabel eller et billed af de 3 steder. Regner så lige selv med at hvæse noget guf over de 3 steder.


Com one self... hvad tænker du på...en bil skal som minimum testes efter hver anden år, når den er undervogns behandlet.

dine punkter 3 stk.... he hø host....
DER MÅ IKKE VÆRE RUST I BÆRENDE DELE/ BREMSERØR OSV.....
med lidt sund fornuft så ved man sku godt hvad der ok el not.

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 106 smøretabel
« Svar #4 Dato: 17. September 2011, 10:10 »
Citér
morgan skrev:
Citér
Mackenhauer skrev:
Hej.

Var ude og få 106`eren kontrolleret på et værksted. Han anbefalede mig at smide en gang undervognsbehandling på den.....Come on....Bilen har fået undervognsbehandling 2 gange i ´98 og ´01 (bilen er fra ´98). Desuden har jeg erhvervet mig vognen for 19.000 kr.......

Han nævnte også noget med at bilen har 3 vigtige punkter hvor den har tendens til at ruste......

Kan nogen fortælle mig hvor disse steder er??????.......Gerne med en smøretabel eller et billed af de 3 steder. Regner så lige selv med at hvæse noget guf over de 3 steder.


Com one self... hvad tænker du på...en bil skal som minimum testes efter hver anden år, når den er undervogns behandlet.

dine punkter 3 stk.... he hø host....
DER MÅ IKKE VÆRE RUST I BÆRENDE DELE/ BREMSERØR OSV.....
med lidt sund fornuft så ved man sku godt hvad der ok el not.[/quote

Jeg kan give dig en hel stil med hvad jeg tjekker op.... Der er INGEN bil der køre fra mit værksted uden jeg siger ok....]