Forfatter Emne: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi  (Læst 2142 gange)

Michael Thomasberg

  • Gæst
Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Dato: 06. August 2011, 14:21 »
Hej

Jeg har købt en ny Peugeot 207 sw 1,6 Hdi, som jeg i bund og grund er meget tilfreds med. Dog er der et par småting der undrer/irreterer mig:
Min bagrudevisker kan finde på at køre frem og tilbage ligesom forrudeviskeren - altså IKKE i interval som den burde. Når motoren så har været slukket i et stykke tid (5-10 min.), så opfører bagrudeviskeren sig normal igen - altså visker i interval. Er dette et bekendt problem?

Noget andet er en underlig raslen fra bagsmækken. Det lyder som metal mod metal, dog ikke særlig højt. Min mistanke går på, at noget rasler ved/i låsemekanismen. Er dette også bekendt?

morgan

  • Gæst
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #1 Dato: 06. August 2011, 14:36 »
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Hej

Jeg har købt en ny Peugeot 207 sw 1,6 Hdi, som jeg i bund og grund er meget tilfreds med. Dog er der et par småting der undrer/irreterer mig:
Min bagrudevisker kan finde på at køre frem og tilbage ligesom forrudeviskeren - altså IKKE i interval som den burde. Når motoren så har været slukket i et stykke tid (5-10 min.), så opfører bagrudeviskeren sig normal igen - altså visker i interval. Er dette et bekendt problem?

Noget andet er en underlig raslen fra bagsmækken. Det lyder som metal mod metal, dog ikke særlig højt. Min mistanke går på, at noget rasler ved/i låsemekanismen. Er dette også bekendt?


Hmm..

Nu ved du godt at bagvisker automatisk starter, ved du sætter i bak gear og har aktiveret forvisker.!!! Fed detalje:p
Men hvis det ikke er det du mener, så har jeg ikke hørt om denne fejl før.
Ved at forviskeren skifter hastighed udfra hvor hurtigt du køre, min har en hastighed ved 0, 70 og 90 kmt , men har aldrig tjekket hvad der sker ved bagvisker....Bruger den yderst sjældent.
Mht din raslen i bagklap.. Der vi jeg køre til forhandler og få dem til at tjekke det op... Selvfølgelig skal den ikke rasle fra bagklap.
« Senest Redigeret: 06. August 2011, 14:44 af morgan »

bjp12

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #2 Dato: 13. August 2011, 08:11 »
Jeg har lige købt en 207 sw 1,6 hdi og oplevede det samme i går d 13.8 på vej til arbejde, da jeg skulle hjem opførte den sig normalt. Jeg ringede til forhandleren for at høre om man evt. kunne slå det til og fra, men han kunne kun sige at den skulle køre interval.

Mvh

Bjarne

Michael Thomasberg

  • Gæst
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #3 Dato: 14. August 2011, 12:01 »
Citér
bjp12 skrev:
Jeg har lige købt en 207 sw 1,6 hdi og oplevede det samme i går d 13.8 på vej til arbejde, da jeg skulle hjem opførte den sig normalt. Jeg ringede til forhandleren for at høre om man evt. kunne slå det til og fra, men han kunne kun sige at den skulle køre interval.

Mvh

Bjarne


Hej Bjarne

Hvis du finder ud af hvad problemet måtte være, så giv endelig besked.
Håber Peugeot i Aabenraa har tid til at kigge på min her i uge 33. Skal nok give lyd hvis de finder fejlen.

Michael Thomasberg

  • Gæst
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #4 Dato: 20. August 2011, 10:04 »
Så har bilen været på værksted. Efter bilen har været tilsluttet alverdens computere osv., kom Peugeot frem til at der er viskermotoren det er galt med, så den bliver skiftet på tirsdag. Håber problemet derefter er løst:)
« Senest Redigeret: 20. August 2011, 10:04 af Michael Thomasberg »

Michael Thomasberg

  • Gæst
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #5 Dato: 22. September 2011, 08:12 »
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Så har bilen været på værksted. Efter bilen har været tilsluttet alverdens computere osv., kom Peugeot frem til at der er viskermotoren det er galt med, så den bliver skiftet på tirsdag. Håber problemet derefter er løst:)


I dag regnede det voldsomt da jeg skulle på arbejde og tændte derfor bagrudeviskeren - ØV ØV og atter ØV. Den kørte bare frem og tilbage igen ligesom før.
Jeg er stadig MEGET åben overfor evt. løsningsforslag.

morgan

  • Gæst
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #6 Dato: 24. September 2011, 10:40 »
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Citér
Michael Thomasberg skrev:
Så har bilen været på værksted. Efter bilen har været tilsluttet alverdens computere osv., kom Peugeot frem til at der er viskermotoren det er galt med, så den bliver skiftet på tirsdag. Håber problemet derefter er løst:)


I dag regnede det voldsomt da jeg skulle på arbejde og tændte derfor bagrudeviskeren - ØV ØV og atter ØV. Den kørte bare frem og tilbage igen ligesom før.
Jeg er stadig MEGET åben overfor evt. løsningsforslag.


hmmm har du regn sensor på dyret.?
Har læst her i forum at det ustabilt....:|
« Senest Redigeret: 24. September 2011, 10:41 af morgan »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #7 Dato: 24. September 2011, 23:25 »
Regnsensor har ingen indvirken på bagrudevisker   , men du skriver viskeren den kørte bare frem og tilbage  ja  det lyder jo meget rigtigt det gør min også  det var værre hvis den kørte rundt ;)  , men hvad er det nøjagtige problem med den visker ?

morgan

  • Gæst
RE: Bagrudevisker Peugeot 207 sw 1,6 Hdi
« Svar #8 Dato: 25. September 2011, 18:05 »
Citér
KHJ skrev:
Regnsensor har ingen indvirken på bagrudevisker   , men du skriver viskeren den kørte bare frem og tilbage  ja  det lyder jo meget rigtigt det gør min også  det var værre hvis den kørte rundt ;)  , men hvad er det nøjagtige problem med den visker ?


min køre hver 3-5 sec....

Hvis jeg bakker, så køre den konstant...

Jeg er sikker på at din visker gør som den skal..:o

Men ask peugeot, for vores nye biler laver sjove ting....

puter spasser problemer....:@
« Senest Redigeret: 25. September 2011, 18:08 af morgan »