Forfatter Emne: til alle Peugeot/Citroën ejer  (Læst 3888 gange)

dsm

  • Gæst
til alle Peugeot/Citroën ejer
« Dato: 24. September 2011, 09:21 »
God nyhed til alle peugeot/citroën ejer :)

Ny firma fra Esbjerg som sælger Total Quartz ORIGINAL motor olie til Peugeot og Citroën biler,de er billg og sælger som sagt ORIGINAL olie fra Frankrig,Made in  Peugeot leverandør :)
Jeg har selv købt Total quartz 5W/30 i 5L dunk til en ris 365 kr (bemærk 5L dunk) har sparet mere end 350 kr.

Hurtigt, effektiv og mega super service.Næste gang vil jeg helt klart handler hos dem igen :)

http://www.rundtombilen.dk/shop/frontpage.html

larsK

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #1 Dato: 24. September 2011, 10:47 »
øh okay.. nu har jeg været ansat hos tre peugeot værksteder ingen af dem bruger det olie du siger.. det er måske noget jyde ting.

de steder jeg har været køre med shell helix 5w-40 Total 5w-40.. og fabriken i frankrig anbefaler Total, men har nok noget af gøre med sponsor pænge til deres lemans biler..

morgan

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #2 Dato: 24. September 2011, 10:59 »
Citér
larsK skrev:
øh okay.. nu har jeg været ansat hos tre peugeot værksteder ingen af dem bruger det olie du siger.. det er måske noget jyde ting.

de steder jeg har været køre med shell helix 5w-40 Total 5w-40.. og fabriken i frankrig anbefaler Total, men har nok noget af gøre med sponsor pænge til deres lemans biler..


gælder det også de nye HDI motore... Jeg vil sku ikke miste en turbo til 20 kilo pga at spare på motor olie..

Dette tilbud må vel også, kun gælde biler uden for garanti.
« Senest Redigeret: 24. September 2011, 11:00 af morgan »

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #3 Dato: 24. September 2011, 11:50 »
Jeg synes det er en god nyhed og jeg vil også købe det som fabrikken anbefaler, når Peugeot mener at det er bedre.
Bilen bruger ikke olie, så det er kun den udgift en gang om året


De gange jeg årligt har fået min (407 HDI  2.0 dec. 04) efterset, har jeg selv haft olie med, derfor blev jeg noget forbavset over at jeg pludselig uden varsel, skulle skrive under på at jeg ikke havde motor garanti mere.

Fra ny af har bilen hver gang fået mobil 5-50
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

morgan

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #4 Dato: 24. September 2011, 11:58 »
Citér
Ole Edslev skrev:
Jeg synes det er en god nyhed og jeg vil også købe det som fabrikken anbefaler, når Peugeot mener at det er bedre.
Bilen bruger ikke olie, så det er kun den udgift en gang om året


De gange jeg årligt har fået min (407 HDI  2.0 dec. 04) efterset, har jeg selv haft olie med, derfor blev jeg noget forbavset over at jeg pludselig uden varsel, skulle skrive under på at jeg ikke havde motor garanti mere.

Fra ny af har bilen hver gang fået mobil 5-50


Du skal skrive under på at du fra siger garanti, hvis du tager motor olie med til et service. Og det kan jeg sku godt forstå.

Jeg tør ikke gøre dette, det er fandme for dumt at ødelægge noget pga at spare nogle kroner.

HDI turbo køre med specielt olie for at beskytte turbo osv....
Tab 20 kilo for at spare nogle hundrede kroner.... naaaaaa.B)
« Senest Redigeret: 24. September 2011, 12:08 af morgan »

dsm

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #5 Dato: 24. September 2011, 15:44 »
Jeg har selv en Peugeot 406 2.0 HDI fra 01/1999 turbo/diesel og Peugeot i Odense (2 værksteder) har sagt at man SKAL bruge enten Statoil lazerwey C2 eller total quartz INEO ESC C2 5/30 hvis man vil har det beste ud af sin bil og en sund motor/bil.

Sidste olie skift har jeg brugt Shel 5/40 (før 7000 km) og kan allerede mærke at bilen bliver mere og mere "slow" og motor/ventiler tikkkeeeer-tikkkkkeerrrr :)

silverfox

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #6 Dato: 25. September 2011, 12:18 »
De eneste to olier jeg kender til der er godkendt af PSA, er Total og Statoil. Du behøver ikke bruge den dyre Total olie, Statoils Lazerway er lige så god.

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #7 Dato: 25. September 2011, 13:49 »
Citér
silverfox skrev:
De eneste to olier jeg kender til der er godkendt af PSA, er Total og Statoil. Du behøver ikke bruge den dyre Total olie, Statoils Lazerway er lige så god.


Hmm, hvad koster 5 liter Statoil Low sap´s da ?

Det biligste tilbud jeg kende er stadig på Ebay:
http://cgi.ebay.de/TOTAL-Quartz-Ineo-ECS-5W-30-Motorol-Motorenol-5-Liter-/350449596092?pt=Autopflege_Wartung&hash=item51986c76bc
« Senest Redigeret: 25. September 2011, 13:56 af obak »
New 308 Blue HDI 2.0 SW

morgan

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #8 Dato: 25. September 2011, 17:37 »
sjovt...

Statoil er ikke godkendt olie hos peugeot.........
Total osv er godkendt, men ikke statoil.
« Senest Redigeret: 25. September 2011, 17:38 af morgan »

rem-dk

  • Gæst
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #9 Dato: 25. September 2011, 18:26 »
Min har lige fået service hos Peugeot, og har fået påfyldt Castrol Magnatec C2 5-30

Hvis man søger på denne olie skriver Castrol at den er godkendt til Peugeot og Citroen.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Til Morgan der altid har klart svar på alt.
« Svar #10 Dato: 25. September 2011, 19:38 »
Du skal skrive under på at du fra siger garanti, hvis du tager motor olie med til et service. Og det kan jeg sku godt forstå.

Jeg tør ikke gøre dette, det er fandme for dumt at ødelægge noget pga at spare nogle kroner.

HDI turbo køre med specielt olie for at beskytte turbo osv....
Tab 20 kilo for at spare nogle hundrede kroner....

Til Morgan der altid har klart svar!.
Da jeg fik min bil i 2004 blev der kun sagt og vejledt at jeg skulle bruge Olie 5/40 elller 10/40 og det har da gået rigtig fint, men nu vil jeg bruge det som anbefales selvfølgelig.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #11 Dato: 25. September 2011, 20:03 »
Citér
Ole Edslev skrev:
Du skal skrive under på at du fra siger garanti, hvis du tager motor olie med til et service. Og det kan jeg sku godt forstå.

Jeg tør ikke gøre dette, det er fandme for dumt at ødelægge noget pga at spare nogle kroner.

HDI turbo køre med specielt olie for at beskytte turbo osv....
Tab 20 kilo for at spare nogle hundrede kroner....

Til Morgan der altid har klart svar!.
Da jeg fik min bil i 2004 blev der kun sagt og vejledt at jeg skulle bruge Olie 5/40 elller 10/40 og det har da gået rigtig fint, men nu vil jeg bruge det som anbefales selvfølgelig.


Du må undskylde mig men jeg tror simpelt hen ikke at hvis jeg kommer med en godkendt C2 olie, at jeg skal fraskrive mig nogen garanti. Skulle det ske ville jeg nok stå godt i en retsag.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #12 Dato: 25. September 2011, 20:08 »
Citér
morgan skrev:
sjovt...

Statoil er ikke godkendt olie hos peugeot.........
Total osv er godkendt, men ikke statoil.


Statoil er godkendt af Peugeot Frankrig

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #13 Dato: 27. September 2011, 20:40 »
Obak skrev
Du må undskylde mig men jeg tror simpelt hen ikke at hvis jeg kommer med en godkendt C2 olie, at jeg skal fraskrive mig nogen garanti. Skulle det ske ville jeg nok stå godt i en retsag.[/quote]

Her er mailen jeg har skrevet til Peugeot Risskov + svar;

Hej igen!

Jeg siger tak for svaret, jeg vil undlade at tage Olie med næste gang.

MVH
Ole Edslev


  ----- Original Message -----
  From: Alex Christiansen
  To: 'Ole Edslev'
  Sent: Tuesday, September 27, 2011 11:24 AM
  Subject: SV: motor garanti?


  Peugeot har ændret kravene til oliekvaliteten på vores biler. Da det er meget dyrt at få godkendt en olie, er det få oliefabrikanter der er godkendte.

  Hvis du bruger vores olie fremover, vil bilen være omfattet af motorgaranti efter næste eftersyn.
  MVH
  Alex    

   


------------------------------------------------------------------------------

  Fra: Ole Edslev [mailto:edslev@oncable.dk]
  Sendt: 24. september 2011 11:40
  Til: Alex Christiansen
  Emne: motor garanti?

    Til Peugeot Risskov

  Herr Værkfører Alex Christiansen

    De gange jeg årligt har fået min (407 HDI  2.0 dec. 04) efterset, har jeg selv haft olie med, derfor blev jeg noget forbavset over at jeg pludselig uden varsel, skulle skrive under på at jeg ikke havde motor garanti mere.

  Fra ny af har bilen hvergang kun fået mobil 5-50 iflg. vedlagte fil

    Nu er mit spørgsmål?

  Vil i genoprette den motorgaranti, hvis jeg ikke selv tager olie med næste gang ca. 1. jan 2012.

  Bilen vil da have kørt ca. 150.000km

   Med venlig hilsen

  Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: til alle Peugeot/Citroën ejer
« Svar #14 Dato: 27. September 2011, 22:21 »
Citér
Ole Edslev skrev:
Obak skrev
Du må undskylde mig men jeg tror simpelt hen ikke at hvis jeg kommer med en godkendt C2 olie, at jeg skal fraskrive mig nogen garanti. Skulle det ske ville jeg nok stå godt i en retsag.


Cut


------------------------------------------------------------------------------

  Fra: Ole Edslev [mailto:edslev@oncable.dk]
  Sendt: 24. september 2011 11:40
  Til: Alex Christiansen
  Emne: motor garanti?

    Til Peugeot Risskov

  Herr Værkfører Alex Christiansen

    De gange jeg årligt har fået min (407 HDI  2.0 dec. 04) efterset, har jeg selv haft olie med, derfor blev jeg noget forbavset over at jeg pludselig uden varsel, skulle skrive under på at jeg ikke havde motor garanti mere.

  Fra ny af har bilen hvergang kun fået mobil 5-50 iflg. vedlagte fil

    Nu er mit spørgsmål?

  Vil i genoprette den motorgaranti, hvis jeg ikke selv tager olie med næste gang ca. 1. jan 2012.

  Bilen vil da have kørt ca. 150.000km

   Med venlig hilsen

  Ole Edslev[/quote]

Som jeg siger hvis du kommer valsende med en olie som ikke er godkendt, skal du fraskrive dig din garanti.
Men kommer du med en af Peugeot godkendte olie som er en Low saps olie, så stiller sagen sig nok anderledes.

Det der er omdrejnings punktet her er der er olier som overholder kravene til Low saps olie, C2 olier, men som ikke har betalt for Peugeot for en godkendelse.
New 308 Blue HDI 2.0 SW