Forfatter Emne: Plus kabel ind til førekabinen..207  (Læst 2381 gange)

danse67

  • Gæst
Plus kabel ind til førekabinen..207
« Dato: 01. Oktober 2011, 10:02 »
Hej derude...:)

Jeg skal have trukket et plus kabel fra mortorrummet og ind til førekabinen.

Er der en af jer der har prøvet det i en peugeot 207 sw.

Hvor i alverden findes der plads til det.
Jeg har kigget og kigget fra begge sider.

Nogle der har et par "FIF"  ???

mange weekend hilsner

Søren Jensen

silverfox

  • Gæst
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #1 Dato: 01. Oktober 2011, 12:56 »
Det skal trækkes fra sikringsboksen til venstre for rattet. Der sidder sikringer i det "gule" område. Erstat en sikring med et stikben og ledning(påmonteret sikring), så har du strøm.

danse67

  • Gæst
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #2 Dato: 02. Oktober 2011, 00:12 »
Glemte nok at fortælle at det er et plus kabel fra batteri til en forstærker som skal trække en sub.  :-)

Så som jeg forstår det skal det være et rimeligt tykt kabel og tror ikke at det kan gøres fra sikringboksen.

Så spørgsmålet er mere om, hvor der er er et hul eller en prop fra motorrummet og ind til førekabinen hvor et sådan kabel kan trækkes igennem.

Jeg kan simpelthen ikke finde et sted så jeg håbede at en eller flere måske har prøvet at trække et sådan kabel på en 207'er

Søren Jensen
« Senest Redigeret: 02. Oktober 2011, 00:15 af danse67 »

silverfox

  • Gæst
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #3 Dato: 02. Oktober 2011, 08:15 »
Jeg vil anbefale, at du ikke roder med elektronikken i din 207. Sådan et CAN-BUS ledningsnet er meget følsomt!
Brug i stedet en digital plug and play forstærker fra f.eks Blaupunkt. Den kan kobles direkte på ledningsnettet uden problemer.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #4 Dato: 02. Oktober 2011, 09:40 »
Citér
silverfox skrev:
Jeg vil anbefale, at du ikke roder med elektronikken i din 207. Sådan et CAN-BUS ledningsnet er meget følsomt!
Brug i stedet en digital plug and play forstærker fra f.eks Blaupunkt. Den kan kobles direkte på ledningsnettet uden problemer.

Hej
Du har fuldstændig ret. Men trækker man et seperat strømkabel direkte fra batteri og ind til en forstærker, har man jo ikke fat i ledningsnettet i den forbindelse.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

danse67

  • Gæst
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #5 Dato: 02. Oktober 2011, 18:31 »
Lige præcis.

Og hvor er der plads...en prop eller lign, hvor jeg kan trække et sådan kabel ind til førekabinen.

Håbede at en eller anden havde prøvet det og kunne fortælle hvor der på en 207'er er mulighed for at køre et sådan kabel ind.

Søren

morgan

  • Gæst
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #6 Dato: 04. Oktober 2011, 21:10 »
Citér
silverfox skrev:
Jeg vil anbefale, at du ikke roder med elektronikken i din 207. Sådan et CAN-BUS ledningsnet er meget følsomt!
Brug i stedet en digital plug and play forstærker fra f.eks Blaupunkt. Den kan kobles direkte på ledningsnettet uden problemer.


Silverfox har ret.!!!

Hvis jeg skulle ha MEGA box i dytten, som jeg aldrig skal ha, så havde jeg spurgt Peugeot, hvor jeg skulle trække strøm pga CAN-BUS...

Land vær med at pille hvis I ikke har 200% sikkerhed på det I gør... Kun for  jeres egen penge pung skyld.:(
« Senest Redigeret: 04. Oktober 2011, 21:12 af morgan »

morgan

  • Gæst
RE: Plus kabel ind til førekabinen..207
« Svar #7 Dato: 04. Oktober 2011, 21:15 »
Citér
Ole S skrev:
Citér
silverfox skrev:
Jeg vil anbefale, at du ikke roder med elektronikken i din 207. Sådan et CAN-BUS ledningsnet er meget følsomt!
Brug i stedet en digital plug and play forstærker fra f.eks Blaupunkt. Den kan kobles direkte på ledningsnettet uden problemer.

Hej
Du har fuldstændig ret. Men trækker man et seperat strømkabel direkte fra batteri og ind til en forstærker, har man jo ikke fat i ledningsnettet i den forbindelse.


Jeg ville ikke trække et sep kabel, så siger puter."fejl"