Forfatter Emne: Microhybrid 308  (Læst 1037 gange)

sttn

  • Gæst
Microhybrid 308
« Dato: 08. Oktober 2011, 19:40 »
Hej

De af jer der har en 308 HDi med start/stop hvordan køre det ?

Var ude og prøve en idag,mit indtryk var meget positivt start tiden var super hurtigt,kobling ned i gear og vi kørte.

Som 307 ejer er der sket en del med støj/larm i den nyere 308 selv om designet er meget tro mod 307, den nye snude er pæner efter lidt nye streger ,bagenden den skal jeg vende mig til.

Synes at den tid man havde holdt stille kunne aflæses ved speedometer ,gad vide hvor mange minutter jeg holder i kbh om ugen:o

hilsen
steen

djhyre

  • Gæst
RE: Microhybrid 308
« Svar #1 Dato: 11. Oktober 2011, 12:31 »
Jeg kører en 308 SW e-HDI.

Den starter lynhurtigt op, så det skal du ikke være bange for :o)

Den skulle vist også være den motor af alle der kan det, som er hurtigst. Det vil sige, at den starter hurtigere, end du kan få den i gear.

Men jeg synes bestemt ikke, den sparer på noget :o) måske lidt C02?! Men lidt er vel også bedre end intet.

Jeg bruger det ved alle lyskryds. Det bliver hurtigt en vane.

Jeg har oplevet flere cyklister vende sig om, fordi de kan høre en bil, og så er støjen lige pludselig væk, hehe.

Snuden på den nye faceliftede version er MARKANT flottere end den gamle 308, som jeg også har været ejer af. Bagenden er lidt speciel, men man vender sig til den. Den gamle 308 var grim, når man så den fra siden, men med den nye rundere front, så er bilen MEGET pænere, også set helt fra siden. Den er lidt mere Ford / Volvo agtigt, på den fede måde :o)

Og ja, den tæller hvor længe du har haft motoren slukket i "eco-mode" :)

sttn

  • Gæst
RE: Microhybrid 308
« Svar #2 Dato: 11. Oktober 2011, 17:12 »
Heej

Da vi prøvede sad jeg og skreg på rødt lys, tænk hvor lange ud kan man komme:D.

Ja det var helt skægt ikke støj når man holdt og "ventet" .

mit ønske "bil" hvis eller de kære politiker kun få en Opel Ampera ned i pris så var det ønske vognen,den er ganske super smart , kører EL drift i byen,ud på motorvej med benzin motor men pris på de 650.000 er meget i overkant, synes jeg har læst at i Tyskl er prisen 350.000