Forfatter Emne: abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr  (Læst 2206 gange)

SKP

  • Gæst
abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr
« Dato: 07. Oktober 2011, 13:07 »
hej, har en fejl engang imellem på ESP ABS; nogen gange er den der andrer gange ikke, har. Nogen gange siger den også i infodisplayet handbrake handbrake selvom bilen kun lige er startet, har haft bosch tester på og den melder ikke om fejl på noget af det. har prøvet at skifte håndbremsekontakten for at se om det kunne være den der fejlede, har vidst været en fejl på 406érne engang.  er der nogen der kender til dette problem, vil prøve at udskifte stoplyskontakten for at se om den kan sende nogle forkerte signaler, ellers er jeg ude i noget abs sensor. nogen peugeot mekanikere der har oplevet dette problem før ?

morgan

  • Gæst
RE: abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr
« Svar #1 Dato: 08. Oktober 2011, 09:41 »
Citér
SKP skrev:
hej, har en fejl engang imellem på ESP ABS; nogen gange er den der andrer gange ikke, har. Nogen gange siger den også i infodisplayet handbrake handbrake selvom bilen kun lige er startet, har haft bosch tester på og den melder ikke om fejl på noget af det. har prøvet at skifte håndbremsekontakten for at se om det kunne være den der fejlede, har vidst været en fejl på 406érne engang.  er der nogen der kender til dette problem, vil prøve at udskifte stoplyskontakten for at se om den kan sende nogle forkerte signaler, ellers er jeg ude i noget abs sensor. nogen peugeot mekanikere der har oplevet dette problem før ?


Min har også 1 gang skrevet ESP/ ABS fejl og det var efter motorvejs kørsel og jo skulle lige ind i pitstop og lader vandet med startet bil.. Da jeg kørte igen så var der fejl, dagen efter var der også fejl... men dag 3 så 0 fejl og jeg har ikke set fejlen siden og det er efter ca 3000 km
Tror bare at esp/abs bare skulle øffe.....

silverfox

  • Gæst
RE: abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr
« Svar #2 Dato: 08. Oktober 2011, 16:06 »
En periodisk fejl på ABS/ESP tyder på enten en hjulføler eller en stoplyskontakt. Da der ikke kan udlæses fejl med tester, hælder jeg mest til kontakten.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr
« Svar #3 Dato: 08. Oktober 2011, 18:56 »
Jeg synes selv at en Bosch tester er en rigtig god tester  , men der er altså noget en PPS tester kan som en Bosch ikke kan  derfor ville jeg prøve på et aut værksted at få udlæst fejl  , og samtidig ta et kig i fejljournalen  fejlen står muligvis der med hvilke Km tal den startede og stoppede

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr
« Svar #4 Dato: 08. Oktober 2011, 21:31 »
Citér
KHJ skrev:
Jeg synes selv at en Bosch tester er en rigtig god tester  , men der er altså noget en PPS tester kan som en Bosch ikke kan  derfor ville jeg prøve på et aut værksted at få udlæst fejl  , og samtidig ta et kig i fejljournalen  fejlen står muligvis der med hvilke Km tal den startede og stoppede

 Ja der er noget om det, havde esp og abs fejl på min, den lokale mekaniker kunne ikke læse fejl på ESP og ABS. fik den aflæst med pp2000, en død hjulsensor, der var der fejl heletiden.
så der er en grund til at få aflæst fejl hos peugeot eller andre med pp2000
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

SKP

  • Gæst
RE: tak for svar
« Svar #5 Dato: 09. Oktober 2011, 12:38 »
tak for svar alle, vil prøve at skifte stoplys kontakten, har en ny liggende, gider ikke betale for at få den testet hos peugeot, har bosch tester der hvor jeg arbejder kan være man skal råde dem til at købe en peugept computer :)  stoplyskontakten var også hvad jeg ville skifte ud over håndbremsekontakten så det prøver jeg engang i næste uge.

men ja fejlen kommer og går så ser på det.

Pokeras

  • Gæst
RE: abs esp fejl på 407 2.0 hdi sr
« Svar #6 Dato: 09. Oktober 2011, 12:49 »
Jeg ar en Peugeot tester - PP2000..
Hvis fejlen ikke forsvinder efter kontakt skift, kan du skrive til mig, så vil jeg gerne læse dine fejl ud :)